חרף חשיפת ההקלטות: מעמדו של רה"מ בקרב הימין לא נפגע • פרשנות

נראה כי פרסום הקלטות נתניהו בחדשות 13 לא פגע באהדה כלפיו בקרב מצביעי הגוש, שרואים זהות בינו לבין הימין - ולכן אין לו סיבה לחשוש. בכחול לבן, מנגד, מגבירים הילוך על קמפיין אנטי חרדי

זמן צפייה: 01:27

בחירות 2019 - הסיבוב השני: נראה כי הקלטות ראש הממשלה נתניהו שנחשפו בחדשות 13 לא פגעו באהדה אליו בימין. חלק גדול מהמצביעים רואים זהות בין נתניהו לבין הימין - וזו המגמה בישראל בשנים האחרונות. נתניהו, כנראה בצדק, לא צריך להתרגש מההשפעה שתהיה להקלטות.

לפי תוצאות סקר חדשות 13 שפורסם הערב (חמישי), הליכוד אף מתחזק בצל הפרשה. 21% מהנשאלים השיבו כי לדעתם ההתערבות של נתניהו בשוק התקשורת נעשתה בין היתר כדי להביא ביטוי עמדות ימין וגם לטובת נתניהו ראש הממשלה עצמו.

מהצד השני של הכביש, כחול לבן פרסמה סלוגן חדש: "רק כחול לבן גדולה תקים ממשלת אחדות חילונית". במפלגה החליטו ללכת על קמפיין אנטי חרדי - וזה המסר שלהם ליישורת האחרונה של הבחירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

סקר חדשות 13: הליכוד וכחול לבן בשוויון; גוש הימין שב להוביל

הקלטות נתניהו: קרא הגיע ללהב 433 להגיש תלונה על האזנת סתר

הקלטות רה"מ: היועמ"ש יבחן ההתערבות במועצת הכבלים והלוויין

נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץ | צילום: רויטרס

כאמור, ברקע חשיפת הקלטות נתניהו שבהן הוא נשמע מחלק הנחיות בתחום התקשורת, מסקר חדשות 13 עלה כי בשאלה לגבי התערבותו של רה"מ בשוק התקשורת, השיבו 28% מהנשאלים כי לדעתם ההתערבות נעשתה כדי להביא ביטוי עמדות של הימין הישראלי שלא באות מספיק לידי ביטוי. כמו כן, 27% השיבו כי לדעתם ההתערבות נעשתה לטובת סיקור חיובי אישי ו-21% כי ההתערבות נעשתה גם כדי לבטא עמדות ימין שלא באות מספיק לידי ביטוי וגם לטובת סיקור חיובי אישי.

בעקבות פרסום הקלטות שיחותיו עם ראש הממשלה, הגיש אתמול שר התקשורת לשעבר איוב קרא תלונה בלהב 433 בגין האזנות סתר. "הכתבה הייתה מגמתית במטרה לפגוע בי ובנתניהו. לא אתן שיפגעו בנאמנות שלי, באמינות שלי, בדרך שלי, באידיאולוגיה שהלכתי בה שנים רבות", אמר קרא לפני הגשת התלונה. "ניתן לעלות על מי שהביא להקלטות, ואני בטוח שהיחידה המיוחדת הזו תביא לבדיקת האמת ולצדק. אשמור מכל משמרת על שלטון הליכוד".

איוב קרא
איוב קרא | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר נודע לחדשות 13 כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, יבחן את התערבות נתניהו במועצת הכבלים והלוויין. זאת, לאחר שפנו אליו מפלגות העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי בבקשה שיפתח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה. מפלגת כחול לבן הודיעה כי חבר הכנסת אסף זמיר מתכוון אף הוא להגיש בקשה דומה ליועץ המשפטי. גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר כי מנדלבליט יהיה חייב לבדוק את ההקלטות. "כרגע לא ניתן להגיד אם יש פה סוגייה פלילית, אך הנושא ייבדק", ציין.