רה"מ: "לפרשת נעמה יששכר היה פוטנציאל לפגוע ביחסים עם רוסיה"

נתניהו הסביר בתדרוך לכתבים כי פעל למען שחרור הישראלית כיוון שהיה לה פוטנציאל לפגוע ביחסים עם מוסקבה • בסביבת רה"מ אמרו כי בפגישה עם פוטין, דנו בתפקידה של איראן בהסדר עתידי בסוריה

זמן צפייה: 14:37

נעמה בבית: ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר הערב (חמישי) מדוע התערב באופן חריג בפרשת נעמה יששכר, ואמר כי לפרשה היה פוטנציאל לפגוע ביחסים האסטרטגיים עם רוסיה. "טיפחנו את היחסים עם רוסיה בין השאר כדי למנוע התנגשות צבאית בסוריה", אמר נתניהו. "הנושא של נעמה יששכר אם לא היה נפתר היה עלול להעיב על כל מערכת היחסים ולפגוע באינטרסים של ישראל".

בסביבת ראש הממשלה הוסיפו כי מעורבותו של נתניהו ויועציו בפרשה נבעה מכך שבניגוד למקרים אחרים של ישראלים שעצורים בחו"ל, במקרה הזה הייתה למדינה אחריות על גורלה של הצעירה בגלל נושאים אחרים שקשורים ליחסי ישראל-רוסיה ובראשם הסגרת ההאקר הרוסי בורקוב לארצות הברית.

עוד הוסיפו מקורביו, כי נתניהו דן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועם הנשיא פוטין בתפקידה של איראן בהסדר עתידי בסוריה. "השאלה היא מה יהיה ההסדר בסוריה ואנחנו רוצים הסדר שישרת אותנו במיוחד בכל הנוגע להוצאת האיראנים מהמדינה", אמר הגורם הבכיר בפמליית נתניהו.

נעמה יששכר בדרך הביתה- לישראל
נעמה יששכר בדרך הביתה- לישראל | צילום: חדשות 13

מטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עליו נמצאת הצעירה הישראלית נעמה יששכר, נחת הערב בשדה התעופה בן גוריון. מוקדם יותר היום, כזכור, נעמה שוחררה מהכלא הרוסי בתום עשרה חודשי מאסר, לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין העניק לה חנינה משבע שנות מאסר וחצי.

אתמול הנשיא פוטין חתם על בקשת החנינה שלה. אמה, יפה יששכר, שחיכתה לרכב בבית מלון במוסקבה שייקח אותה לכלא שבו שהתה נעמה, אמרה כי "מחכה לחבק אותה סוף סוף - איזה כיף, היא מגיעה הביתה. זה נגמר, היא חוזרת הביתה, ילדה שישבה עשרה חודשים - חלום שמתגשם".

לאחר ששוחררה, נעמה שוחחה עם אחותה ליעד גולד, שנמצאת בבית המשפחה ברחובות. "הייתי בשוק. הכול בסדר, אני מחכה לראות אותך פיזית", אמרה נעמה לאחותה הנרגשת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בפגישה עם נעמה יששכר ואמה בשדה התעופה במוסקבה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בפגישה עם נעמה יששכר ואמה בשדה התעופה במוסקבה. | צילום: קובי גדעון לע''מ

"היא נשמעת כמו עצמה, היא צוחקת ואומרת בדיחות", סיפרה אחותה בהתרגשות. עוד ציינה כי עדיין לא ראתה תמונה של נעמה, אבל הוסיפה: "שומעים עליה שהיא שמחה. היא כבר עם אמא - בטוח כבר היה חיבוק". "אמרתי לה, נראה אותך בשדה התעופה", אמרה והוסיפה. "אנחנו לא יודעים מה יקרה ואיך הטראומה תופיע אחר כך. אבל עכשיו היא שמחה". "קשה לי להאמין", סיכמה ליעד.

כזכור, ראש הממשלה נתניהו נחת הבוקר במוסקבה, ונפגש עם הנשיא הרוסי. במהלך הפגישה הודה נתניהו לפוטין ואמר: "אני מודה לך על החלטתך המהירה לחנון את נעמה". פוטין ביקש להעביר את איחוליו לצעירה שהייתה כלואה במשך עשרה חודשים בכלא במוסקבה.