בשל הזינוק בתחלואה: נתניהו שוקל לסגור את המעברים לרשות הפלס'

ראש הממשלה כינס דיון בנושא מגפת הקורונה, ובין היתר טען כי יש לבצע אכיפה מסיבית בערים: "חייבים להוריד את מקדם ההדבקה" • משרד הבריאות: 833 נדבקים חדשים אתמול – 1.4% מהבדיקות חיוביות

זמן צפייה: 00:22

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (רביעי) דיון בנושא הגברת האכיפה, ואמר כי "חייבים להוריד את מקדם ההדבקה. יש לבצע אכיפה מסיבית בערים אדומות וכתומות כדי למנוע חתונות והתקהלויות לא מותרות". כמו כן, בשל זינוק דרמטי בתחלואה ברשות הפלסטינית - נתניהו הורה בדיון לבחון לאלתר את סגירת המעברים לשטחים הפלסטיניים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 833 נדבקים חדשים בקורונה. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-9,173, מתוכם 285 במצב קשה, בהם 108 מונשמים ו-78 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 2,826. מעבר לכך, אתמול בוצעו יותר מ-59 אלף בדיקות, מתוכן 1.4% יצאו חיוביות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

איום הרשתות: אם לא יחל מחר פיילוט לפתיחת קניונים – נפתח הכול

כל תושב שלישי – מובטל: כך חיסלה הקורונה את התיירות בטבריה

סקר חדשות 13: 44% סבורים שאם יהיו בחירות – נתניהו אשם בכך

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

אתמול, בתום הדיונים בקבינט הקורונה, השרים החליטו לאמץ את התוכנית שגיבש משרד החינוך יחד עם צוות המומחים לפתיחת כל בתי הספר החל מיום ראשון הקרוב. כיתות ה'-ו' יחזרו ללימודים כבר הבוקר, תלמידי התיכונים יחזרו לבתי הספר ב-29.11  ושבוע לאחר מכן, ב-6.12, יצטרפו אליהם תלמידי חטיבות הביניים. החזרה ללימודים היא בהתאם למתווה שר החינוך ובערים הירוקות והצהובות, תוך כדי ביצוע בדיקות קורונה נרחבות.

בנוסף, שרי הקבינט החליטו על פיילוט בקניונים ובשווקים, במסגרתו הם אימצו את ההצעה שהוצגה לפתיחה ניסיונית מצומצמת של מקומות הבילוי והמסחר. הפיילוט עתיד להסתיים ב-6.12. כפוף לממצאי הפיילוט ולתמונת מצב התחלואה הכללית, יקבע מועד הפתיחה הסופי של הקניונים. במקביל, תוגש הצעה לפיילוט בשווקים, שאמורים להיפתח יחד עם הקניונים.

קשישה עוטה מסכה נגד הידבקות בקורונה בעיר העתיקה בירושלים
קשישה עוטה מסכה נגד הידבקות בקורונה בעיר העתיקה בירושלים | צילום: רויטרס