נתניהו: "שעת חירום לאומית; ההפגנות - מדגרות קורונה ואנרכיה"

שעות לפני החמרת ההגבלות, רה"מ התייחס בהצהרה להחלטה להיכנס לסגר מלא, ותקף: "פוליטיקאים מסמסו את ההחלטות שהבאנו לכנסת". על ההפגנות: "אומרים שאני רוצה סגר כדי למנוע אותן – זה מגוחך"

זמן צפייה: 26:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) הצהרה בה הוא התייחס להחלטה על החמרת הסגר בשבועות הקרובים. "זוהי שעת חירום לאומית אנחנו בשיאה של מלחמה מתמשכת. הגל השני מכה בכל העולם", טען. "המגפה צפויה לגבות מחיר כבד נוסף בחיי אדם, זוהי האמת. רק אם נילחם יחד ונקפיד על הכללים ננצח במלחמה".

כמו כן, ראש הממשלה התייחס לסוגיית המחאות מול מעונו בירושלים והאשים: "ההפגנות הן מדגרת קורונה ואנרכיה". לדבריו, "אומרים לי שאני רוצה סגר כדי למנוע את ההפגנות - זה מגוחך. ההפגנות האנרכיסטיות ההזויות האלה - עוזרות לנו מבחינה פוליטית, אבל יש לכך פגיעה עצומה באמון הציבור".

"עם הסרת המגבלות אחרי הסגר הראשון נוצר ריפיון בשמירה על ההנחיות. מי שהוביל את זה היו פוליטיקאים פופוליסטים, שאמרו שלא צריך להישמע להנחיות", המשיך נתניהו. "פוליטיקאים מסמסו את ההחלטות שהבאנו לכנסת ולשמירה על חיי אדם". נוסף על כך, ראש הממשלה תקף את יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון ותהה "איך ל'מומחית' יש עזות מצח לנגח אותנו?".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "מומחי פלגנות נלחמים במאמצים להיאבק בנגיף"

גמזו על הסגר: "החלטה אומללה – נדהמנו מהשינוי בעמדת נתניהו"

הכנסת דנה באישור הסגר; אמסלם: "המפגינים קראו לי שמן"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

עוד אמר נתניהו כי "מערכת הבריאות נאנקת, מספר החולים הקשים ממריא - המחיר נורא. מול הדברים האלה אני רואה אנשים רוקדים, מתקהלים, עושים סעודות בלי מסכות - מספיק זה מספיק. חייבים סגר, דווקא בחגים. אחרי הסגר הזה אנחנו מקווים לשבועיים נוספים של סגר רך יותר. אחרי השבועיים הנוספים הללו נתקדם לתוכנית הרמזור".

לדבריו, "אני מקדם בדיקות מהירות לקורונה שנותנות תוצאות תוך דקות וקידום חיסון למדינת ישראל. ברור לי שיהיה חיסון במדינה כמה שיותר מהר. זה ייקח עוד זמן, אבל זה יגיע וזה יוציא אותנו מהמצב, אך ייתכן שנצטרך סגר שייערך יותר משבועיים".

בתגובה לדבריו של ראש הממשלה אמר שר המשפטים אבי ניסנקורן כי "מביש לראות שגם הערב נתניהו בוחר להמשיך להסית נגד המפגינים. כחול לבן מנהיגה קו אחראי של סולידריות חברתית ונתניהו ממשיך לפלג לצרכיו הפוליטיים. כולם אשמים חוץ מראש הממשלה. המפגינים בבלפור אינם אחראים למשבר, והם יוכלו להמשיך ולממש את זכותם הדמוקרטית ללא מגבלות הסגר, מיד לאחר הסרתו".

יו"ר האופוזציה יאיר לפיד גם הגיב לדברי נתניהו ואמר כי "הבנו. אני אשם, גמזו אשם, שאשא-ביטון אשמה, המפגינים אשמים, הציבור אשם. אולי תפסיק להאשים את כל העולם בכשלון הנורא שלך. אתה ראש הממשלה. המחדל הזה שלך. מחדל נתניהו".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

לפניו, בנפרד, התייחס להחלטת הממשלה שר הביטחון בני גנץ. "ההחלטה על פתיחת המשק הייתה מוקדמת מדי, העברת האחריות לצבא מאוחרת מדי - מומחי פלגנות נלחמים במאמצים להיאבק בנגיף", אמר. במהלך נאומו מפגינים צעקו לעברו "לך הביתה".

לפיד נאם גם הוא הערב, הציג את תוכניתו להתנהלות במהלך משבר הקורונה, וטען כי "הסיבה לסגר היא הניהול ההיסטרי של ראש הממשלה - היה אפשר לנהל את זה אחרת. במדינות אחרות שהממשלה זכתה לאמון הציבור זה נראה אחרת לגמרי. זה מחדל של נתניהו".

"הגל השני לא מכה בכל העולם, אלא רק במדינות שלא היו מוכנות אליו", המשיך לפיד. "למומחים שהתנגדו לסגר סתמו את הפה. יצאו לסגר בלי יעדים". עם זאת, יו"ר האופוזיציה הדגיש כי "נציית להוראות, גם אם הן ניתנו ממניעים זרים. לא ניתן לנתניהו להפוך את זה למלחמה בין מפגינים למתפללים".