שרים וח"כים בליכוד דנים: הדחת נתניהו באי-אמון

פרסום ראשון: גם במערכת הפוליטית כבר דנים ביום שאחרי המלחמה, וקבוצה לא קטנה במפלגת השלטון כבר מקיימת התייעצויות על הדחת ראש הממשלה - כאשר גם ראשי מפלגות מהאופוזיציה כבר מעורבים בדיונים. יחד עם זאת, הסיכוי למהלך של הצבעת אי-אמון קונסטרוקטיבי נמוך

זמן צפייה: 02:02

פרסום ראשון: בישראל דנים במצב בעזה ביום שאחרי המלחמה, וגם במערכת הפוליטית כבר דנים ביום שאחרי. הערב (שני) פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי שרים וחברי כנסת בליכוד דנים בהדחת ראש הממשלב בנימין נתניהו בהצבעת אי-אמון.

עד הימים האחרונים לא היה ממש באמירות בעילום שם של פוליטיקאים מהליכוד, גם אם הם בכירים, ביחס ליום שאחרי, וגם לא במחשבות על התארגנויות סודיות כאלה ואחרות. בימים האחרונים זה נראה קצת יותר רציני, גם בגלל מספר חברי הכנסת והשרים שמעורבים בהתייעצויות - וגם כי הם התחילו לערב ראשי מפלגות מהאופוזיציה בנושא.

הרציונל של אותם חברי כנסת מהליכוד הוא שאם נתניהו יישאר ראש המפלגה וישראל תתגלגל לבחירות - במקרה של תבוסה אפשרית של הליכוד רבים מהם לא יחזרו להיות חלק משמעותי מהמערכת הפוליטית. על הרקע הזה החלה קבוצה לא קטנה לבחון אפשרות שאחרי סיום המהלך הקרקעי המשמעותי, כלומר גם אחרי שהשר בני גנץ יעזוב את ממשלת החירום - הם ילכו למהלך של אי-אמון קונסטרוקטיבי.

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

במהלך כזה, אחד מבכירי הליכוד, שייתחייב לא להתמודד בבחירות שלאחר מכן, יעמוד בראשות הממשלה. למהלך כזה הם ייצטרכו לרתום את חברי הכנסת מהאופוזיציה, למעט רע"מ וחד"ש-תע"ל. הסיכוי למהלך כזה הוא די נמוך, שכן למימושו ייצטרכו לפחות 15 ח"כים מהליכוד, וכרגע יש פחות מעשרה. בנוסף, זהו מהלך פוליטי מורכב, במהלכו שרים נורווגים יצטרכו להתפטר ולחזור לכנסת, ולנתניהו יהיה מספיק זמן לסכל את המהלך.