מסתמן: נתניהו יציע ללוי אבקסיס שיריון במקום לא ריאלי בליכוד

פרסום ראשון: גורמים בליכוד אמרו לחדשות 13 כי השרה לקידום קהילתי תקבל ככל הנראה הצעה לשיריון בעשירייה הרביעית בלבד, נוכח לחץ על רה"מ בתוך המפלגה

זמן צפייה: 05:16

פרסום ראשון: גורמים בליכוד אמרו הערב (שלישי) לחדשות 13 כי השרה לקידום קהילתי אורלי לוי אבקסיס ככל הנראה לא תקבל שיריון במקום ריאלי ברשימת הליכוד, נוכח לחץ כבד על ראש הממשלה בנימין נתניהו להימנע מכך.

למרות שעברה להביע בו תמיכה אחרי שרצה ברשימה אחת עם מפלגות העבודה ומרצ, נתניהו, המחזיק בשיריונים למקומות 5, 10, 26 ו-28, צפוי לשמור אותם למועמדים אחרים. ייתכן שראש הממשלה ייתן את אחד השיריונים למועמד מהציונות הדתית, כמס לאפשרות של איחוד שם. ללוי אבקסיס הוא צפוי להציע שיריון בעשירייה הרביעית, שלפי התחזיות נחשב למקום לא ריאלי.

יו''ר גשר וחברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס
יו''ר גשר וחברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס | צילום: חדשות 13

במקביל, יו"ר מפלגת הישראלים רון חולדאי, שלפי סקר חדשות 13 האחרון לא עובר את אחוז החסימה, עסוק כעת בעיקר בחובות הכספים העומדים על כשלושה מיליון שקלים שצבר.

כידוע, פוליטיקאים לווים כסף מהבנק ומחתימים אנשי עסקים המקורבים אליהם על ערבויות. כעת, כדי שלא יצטרכו לשלם את מלוא החוב, אנשיו של חולדאי מסתובבים בין מפלגות שונות ומציעים עסקה, לפיה חולדאי יחזור לעירייה, יביע תמיכה במפלגה, ובתמורה היא תשריין שני מועמדים ממפלגתו, שיהוו יחידות מימון וכך ניתן יהיה להשיב חלק מהכסף.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

למרות הדיבורים על חיבור בין הצדדים, חולדאי ויו"ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי לא נפגשו כלל היום ולא נראה יש התקדמות בין הצדדים. עם זאת, מיכאלי נפגשה עם יו"ר מפלגת תנופה עופר שלח, שרוצה לחבור עם הרשימה שלו למפלגת העבודה. מיכאלי לפי שעה מתנגדת לכך.

רון חולדאי - יו''ר מפלגת הישראלים
רון חולדאי - יו''ר מפלגת הישראלים | צילום: חדשות 13