ועדת הכספים אישרה את בקשת נתניהו למימון הוצאות מעונות רה"מ

אחרי דיון סוער, ועדת הכספים של הכנסת אישרה את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו למימון הוצאות מעונות רה"מ, וכיסוי ההוצאות בבתיהם הפרטיים שברחוב עזה בירושלים ובקיסריה, על סך מיליוני שקלים

זמן צפייה: 01:19

אחרי דיון סוער: ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (חמישי) את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו למימון הוצאות מעונות רה"מ, וכיסוי ההוצאות בבתיהם הפרטיים שברחוב עזה בירושלים ובקיסריה, על סך מיליוני שקלים.

מוקדם יותר השבוע, פרסמנו כי כמעט חודשיים לאחר שעברו לגור ברחוב עזה שבירושלים בעקבות שיפוץ המעון הרשמי שברחוב בלפור בעיר, בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו הגישו לוועדת הכספים את הדרישות החדשות שלהם לכיסוי ההוצאות בבתיהם הפרטיים שברחוב עזה ובקיסריה. עד כה מי שבלמה את הדרישות הייתה שומרת הסף היועמ"שית של משרד רה"מ שלומית ברנע פרגו, אך כעת האחריות לביצוען תועבר למנכ"ל המשרד יוסי שלי.

מעון ראש הממשלה הזמני ברחוב עזה
מעון ראש הממשלה הזמני ברחוב עזה, ירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בני הזוג נתניהו דורשים מימון להוצאות על ביגוד, איפור ותסרוקות, תוך כדי הגדלתו מ-45 אלף ש"ח ל-80 אלף ש"ח. נוסף על כך בני הזוג דורשים מימון מלא של כל ההוצאות הכרוכות בהתשתתפותה של רעיית ראש הממשלה באירועים, כנסים ומשלחות בארץ ובחו"ל.

בניגוד למצב כיום, בו המדינה מכסה רק תשלומים הקשורים בתחזוקת הבית שבקיסריה לצורך מילוי תפקידו של רה"מ, בני הזוג מבקשים מימון מלא של כל ההוצאות על בתיהם הפרטיים. בהצעה לוועדת הכספים נכתב כי המדינה לא תשלם על השבחת הבית - אלא אם כן יהיה צורך אבטחתי, ואכן, בני הזוג כבר השתמשו בעבר בצורך כזה כדי להשביח את ביתם הפרטי.

בבית שבקיסריה בני הזוג יוכלו להשביח את הנכס במימון המדינה. במכתב לוועדת הכספים נכתב כי המדינה תממן "תחזוקה שוטפת של המבנה, ובכלל זה תיקון שברים, איטום, חיזוקים, תחזוקה מונעת, החלפת מחוברים או מיטלטלין". על פי פירוט זה, שקבע מנכ"ל משרד רה"מ, נתניהו יכול לדרוש שיפוץ של הווילה, והחלפת ריהוט בה.

בנימין נתניהו ורעייתו שרה
בנימין נתניהו ורעייתו שרה בנאום הניצחון בליל הבחירות | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

דרישות נוספות אותן העלו בני הזוג הן שלשכת העיתונות הממשלתית תצלם את שרה נתניהו אף שאין לה תפקיד רשמי, ושבמקום שתי מזכירות - המדינה תממן לה ארבע. לפי שעה כלל הדרישות של רה"מ ורעייתו נתקלות בקשיים משפטיים, וצפויות לעלות מחר לדיון בוועדת הכספים של הכנסת.

תגובת לשכת רה"מ: "המעון הרשמי של ראש ממשלת ישראל לא רק שלא שופץ אלא נהרס כליל, והעבודות לשיפוצו יימשכו שנים. לנתניהו הוצעו מספר אפשרויות למגורים, והוא בחר באפשרות הזולה ביותר – לגור בדירתו הפרטית ברחוב עזה שבירושלים, בעלות של פחות מעשירית שיפוץ ביתו הפרטי של בנט ברעננה ב-50 מיליון שקלים.