יממה להשבעת הממשלה: מתח שיא בליכוד לקראת חלוקת התיקים

ההסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה, הציונות הדתית ונעם נחתמו באופן סופי, וראש הממשלה המיועד נתניהו יבשר היום לחברי הכנסת ממפלגתו את התפקיד אותו הוא מייעד להם. חוק בן גביר מגיע להצבעה במליאה, ולאחר מכן תתכנס סיעת הליכוד לאשר את מינוי אוחנה ליו"ר הכנסת

זמן צפייה: 02:59

מתח שיא בליכוד הבוקר (רביעי) לקראת חלוקת התיקים, יממה לפני השבעת ממשלת נתניהו השישית. בינתיים, הלילה נחתמו באופן סופי ההסכמים בין הליכוד לבין יהדות התורה, הציונות הדתית, עוצמה יהודית ומפלגת נעם, והמועד האחרון לחתימת כל ההסכמים הוא עד סביבות השעה 16:00, מכיוון שהם צריכים להיות מונחים בכנסת 24 שעות לפני ההצבעה עצמה על השבעת הממשלה.

לאחר שאתמול עברו חוקי סמוטריץ'-דרעי בקריאה שנייה ושלישית, הבוקר הקואליציה החדשה תשים מאחוריה רשמית את בליץ החקיקה שהקדים את השבעת הממשלה, ולמעשה כך השר המיועד לביטחון לאומי יקבל כמעט את כל הסמכויות שהוגדרו מראש בחוק, חוץ מהסעיפים על הכפפת המפכ"ל לשר, וקביעת המדיניות למשך הטיפול בתיקים - אותם הוא הסכים להפריד לאחרי השבעת הממשלה.

חתימת ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד ליהדות התורה
חתימת ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד ליהדות התורה

חתימת ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לעוצמה יהודית
חתימת ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לעוצמה יהודית

על פי חלוקת התיקים המסתמנת: כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, אמיר אוחנה צפוי להתמנות ליו"ר הכנסת. ישראל כ"ץ יהיה שר החוץ ברוטציה, כאשר בחלק השני של הקדנציה נתניהו מעוניין לראות במשרד החוץ את שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, רון דרמר, אשר בחלק הראשון של הקדנציה ישמש ככל הנראה כשר במשרד ראש הממשלה ויהיה אחראי על הקשר עם ארה"ב ועל המטה לביטחון לאומי (המל"ל).

מי שיכהן כראש המל"ל יהיה השר וחבר הכנסת לשעבר צחי הנגבי, אשר נדחק לתחתית הרשימה בבחירות הפנימיות האחרונות בליכוד, ומצא עצמו מחוץ לכנסת. ח"כ יריב לוין, שהתפטר אמש מתפקידו הזמני כיו"ר הכנסת, יכהן כשר המשפטים, ואילו האלוף במיל' יואב גלנט יקבל את תיק הביטחון. מירי רגב ואלי כהן מעוניינים במשרד התחבורה, ומי מהם שלא יקבל את מבוקשו ימצא עצמו ככל הנראה במשרד החינוך.

מירי רגב
מירי רגב | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אמש במהדורה המרכזית פורסם כי בסביבת נתניהו טוענים שהגיע מסר מהמפלגות החרדיות שלפיו הן לא מעוניינות שמירי רגב תיכנס למשרד החינוך, בשל "ניסיון מר" איתה מתפקיד קודם. ראש הממשלה המיועד השיב על הדברים ואמר בשיחה סגורה כי היא לא תקבל את התפקיד - מכיוון שאינה מעוניינת בו.

תיק נוסף שעליו ניטש קרב בין שלושה מועמדים הוא תיק התקשורת - עליו מתמודדים יואב קיש, גלית דיסטל אטבריאן ושלמה קרעי. חברי כנסת נוספים בליכוד שממתינים להחלטת נתניהו הם מיקי זוהר, שמעוניין בתיק התרבות והספורט, ניר ברקת, אבי דיכטר, דני דנון ויולי אדלשטיין.

לא יהיה יו''ר הכנסת. ח''כ דודי אמסלם
לא יהיה יו''ר הכנסת. ח''כ דודי אמסלם | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

נתניהו ניסה לפרק את ההתאגדות הפנימית בליכוד של דוד ביטן, ישראל כ"ץ, דוד אמסלם ודני דנון - ולפי שעה הוא ככל הנראה מרצה שניים מהם. כאמור, כ"ץ זכה בתיק החוץ - וביטן, שהגיע עם דרישה צנועה יחסית בדמות ראשות ועדת הכלכלה של הכנסת - קיבל גם כן את מבוקשו. אמסלם ודנון, לפי שעה, נשארו ללא תפקיד.

אמש נפגש ח"כ אמסלם, שרצה להתמנות ליו"ר הכנסת או לשר המשפטים, עם נתניהו לשיחה בארבע עיניים. בצאת הפגישה הוא תקף את ראש הממשלה המיועד ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו פרסם כי נתניהו "הבהיר לי שלא אכהן כשר המשפטים ולא כיו"ר הכנסת. אהיה בסוף ח"כ מן המניין - כפי שהתחייבתי מראש. זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות".

תיקים נוספים שעליהם סוכם עם השותפות הקואליציוניות: יו"ר "עוצמה יהודית" איתמר בן גביר יכהן כשר לביטחון הלאומי, עמיחי אליהו כשר המורשת ויצחק וסרלאוף ימונה לשר לפיתוח הנגב והגליל. מקרב הציונות הדתית ימונו לשרים בצלאל סמוטריץ' (שר האוצר ברוטציה ושר במשרד הביטחון) אורית סטרוק (שרת המשימות הלאומיות) ואופיר סופר (שר העלייה והקליטה).

כמו כן, יו"ר ש"ס אריה דרעי יהיה שר הפנים והבריאות ומפלגתו תקבל את תיקי הרווחה והדתות. ביהדות התורה יכהן היו"ר יצחק גולדנקופף כשר השיכון והבינוי ומאיר פרוש יהיה השר לענייני ירושלים.