הוצאות המיליונים במעון רה"מ - כניעה של גנץ לנתניהו • פרשנות

הצעת החוק של המעון החליפי, מהווה חותמת כשרות מצד גנץ לבזבוז כספים • מגעים בקואליציה: כחול לבן תתמוך בהחזרי המס לנתניהו - והליכוד תסיר את שאר הדרישות

זמן צפייה: 03:02

מחר תובא לוועדת הכספים הצעת החוק של המעון החליפי, שמגיעה עם תג המחיר של המסמך שגנץ ואשכנזי הסכימו לחתום עליו, שיקבע נהנתנות מושחתת על חשבון המדינה. תחת המילה חליפי, נבנה היגיון חלופי, וערוץ מימון חליפי ואולי גם עקרונות מוסריים חליפיים. נתניהו כבר לא צריך חברים עשירים - יש לו את גנץ ואשכנזי שנותנים לו חותמת כשרות על הוצאות של מליונים.

הכל מסתתר באותיות קטנות. בסעיף קטן א' בהחלטה שתובא מחר לאישור, יבוא במקום "מעונו של ראש הממשלה" – "מעונם של ראש הממשלה וראש הממלשה החליפי". ועוד נכתב בסעיף 2 - "אוצר המדינה יישא בכל ההוצאות הנדרשות".

אז הנה הפירוט של מה שנשלם כולנו: הוצאות מעון ראש הממשלה שנקבעו לשלושה מיליון שקלים, זינקו לסעיף תקציבי של יותר משישה מיליון שקלים בשנה האחרונה על פי אתר מפתח תקציב. העלות בעלייה.

נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות
נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות

אז סעיף קטנטן א' ו-2 אומרים שזה יוכפל: משישה מיליון ל-12 מיליון שקלים בשנה לפחות. גנץ שכח שהוא אמר לנו על נתניהו במסע הבחירות הראשון כי "הממשלה שנקים תהיה ממשלה ממלכתית ולא מלכותית. זו תהיה ממשלה ללא אדונים ומשרתים, ללא מתנות מגונות וללא ליצני חצר".אז גנץ אמר, זו הייתה אמירה עקרונית לשעתה, אבל הסכום גדל - לפחות 12 מיליון.

למה לפחות? כי יש עוד כמה סעיפים: אחד שמדבר על תחזוקת המעון החליפי, היום של גנץ בראש העין, בעתיד אולי, עם ירצה נתניהו, המעון שבקיסריה - אין מגבלות, אין אישורים - תחזוק מלא. עוד אחד מדבר על כלכלת בני הבית - לנתניהו שני ילדים, לגנץ ארבעה ילדים, לכולם מכוניות והסעות, והוצאות אם הם גרים בבית. זה כולל קניות בסופר, מתנות, אירוח, עובדים, שכירת מחסנים ולא דיברנו על החזרי המס שנתניהו דורש כפי שפרסם אמש אביעד גליקמן.

היועמ"ש בודק אם כל עניין ההחזר הרטרואקטיבי הוא בכלל חוקי. והנה השאלה לראשי כחול לבן - האם נתניהו השתנה? האם הוא שינה את סגנונו? האם הוא גילה חסכנות נוכח "המשבר הכלכלי החמור ביותר שידעה המדינה" על פי שר האוצר כץ? גנץ אומר שהוא לא ישתמש בסעיפי ההצעה. מצד שני, הוא אמר שלא ישב עם נתניהו. יש לו דרך אחת להראות שבאמת אכפת לו מכסף ציבורי- לא להסכים. נקודה. כל השאר זה כניעה, עוד כניעה, עוד שחיתות שלטונית מפניה הזהיר גנץ אותנו רק לפני ארבעה חודשים.

מגעים בקואליציה: כחול לבן תתמוך בהחזרי המס לנתניהו - והליכוד תסיר את שאר הדרישות

מגעים בין יו"ר ועדת הכספים משה גפני, לבין שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן), לפיהם מפלגתו של גנץ תתמוך מחר (שלישי) בהחזרי המס לנתניהו, והליכוד תסיר את הדרישות למרבית מרכיבי המימון של ראש הממשלה החליפי שהוא דורש.

היועץ המשפטי לממשלה צפוי להסתייג בחוות דעת סופית שתינתן מחר מדרישת נתניהו שהמדינה תשלם 600 אלף שקלים במקומו בגין הוצאות מס על הוצאות הבית הפרטי בקיסריה. עם זאת, גורמים במשרד ראש הממשלה אומרים כי מנדלבליט קבע שאין מניעה לוועדת הכספים לקבל החלטה בעניין. בשבועות האחרונים מתקיימים דיונים רבים על כך במשרד המשפטים.