נתניהו לגנץ: "בוא ניפגש היום – אין ברירה מלבד ממשלת אחדות"

רה"מ קרא ליו"ר כחול לבן לדון עמו בהקמת קואליציה רחבה: "תוצאות הבחירות מראות - ממשלת ימין לא אפשרית". השניים לחצו ידיים בטקס האזכרה לשמעון פרס. מפלגות הימין התחייבו לתמוך בנתניהו

זמן צפייה: 11:32

בחירות 2019 - הסיבוב השני: בתום פגישה עם ראשי מפלגות הימין, קרא הבוקר (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ להקים ממשלת אחדות: "בני, בוא ניפגש היום, בכל שעה, בכל עת, כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה, רחבה ככל האפשר, שמורכבת מכל אותם גורמים שמדינת ישראל יקרה להם. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה". השניים לחצו ידיים בטקס האזכרה לשמעון פרס בהר הרצל.

עוד אמר נתניהו כי "במהלך הבחירות קראתי להקמת ממשלת ימין. אבל לצערי תוצאות הבחירות מראות שהדבר לא אפשרי. העם לא הכריע בין שני הגושים. אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות - אני נגד זה. צו השעה - ממשלת אחדות רחבה, עוד היום". יונתן אוריך, דובר הליכוד ויועצו של רה"מ, אמר בתגובה: "לשכת רה"מ פנתה ללשכת בני גנץ לתיאום פגישה בארבע עיניים עוד היום".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הנתונים הרשמיים ממשיכים להתעדכן: 32 לכחול לבן, 31 לליכוד

שקד: "בלוק הימין של נתניהו עדיין לא סגור – ממשיכים לדון בכך"

הבוקר: פגישה נוספת בין נתניהו לראשי המפלגות בגוש הימין

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: עמוס בן גרשום לעמ

בתוך כך, במהלך הפגישה, חתמו ראשי מפלגות הימין על מסמך לפיו נתניהו הוא המועמד היחיד שלהם לראשות הממשלה. "ננהל משא ומתן קואליציוני במשותף, אף מפלגה לא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות", נכתב במסמך. יו"ר ש"ס אריה דרעי שלא השתתף בפגישה, חתם על המסמך מאוחר יותר.

נפתלי בנט ציין לפני הפגישה כי הוא "לא פוסל את לפיד, לא את גנץ ולא את החרדים. חייבים ממשלת אחדות - אבל ראש הממשלה הוא נתניהו. כולם יצטרכו לרדת פה מהעצים, אף אחד לא יקבל את מלוא תאוותו בידו. אנחנו צריכים לנהל מדינה - ראש הממשלה יהיה נתניהו. גנץ לא יהיה ראש הממשלה כי רוב הציבור בחר בנתניהו".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: ששון תירם

ספירת המעטפות הכפולות החלה הלילה, והבוקר ועדת הבחירות המרכזית ממשיכה לעדכן את התוצאות הרשמיות. לאחר ספירת 94.4% מהקולות עולה כי כחול לבן מובילה עם 32 מנדטים, והליכוד מעט אחריה, עם 31, הרשימה המשותפת שומרת על כוחה וגורפת 13 מנדטים, ש"ס וישראל ביתנו - 9, יהדות התורה – 8, ימינה – 7, העבודה-גשר – 6 והמחנה הדמוקרטי – 5 מנדטים. גוש השמאל-מרכז מוביל על גוש הימין-חרדים עם 56 מנדטים, לעומת 55. ליברמן, כאמור, מהווה לשון מאזניים עם 9 מנדטים.

יו"ר ימינה איילת שקד התייחסה הבוקר לאפשרות להקמת בלוק ימין אחד בהובלת ראש הממשלה נתניהו שיכלול צוות משא ומתן משותף למפלגות הגוש, ואמרה כי "ראש הממשלה העלה רעיון מעניין וביקש שנלך כבלוק, אך הוא עדיין לא סגור. יש לנו היום פגישת המשך ונדבר על הנושא, לפי בקשת נתניהו". הדברים נאמרו בריאיון ל"דקלסגל" בכאן ב'.