רה"מ הציע לגנץ: "רוטציה כשאני ראשון או ממשלת חירום לחצי שנה"

לפי המתווה שהציע נתניהו, תוקם ממשלה ל-6 חודשים ובגמר התקופה יחזרו למצב הקיים. לחלופין - גנץ ייכנס לתפקיד רה"מ בעוד שנתיים ועד אז יכהן כמ"מ. גנץ בתגובה: "כשתהיה רציני - נדבר"

זמן צפייה: 00:50

בחירות 2020: בצל משבר הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע הבוקר (חמישי) ליו"ר כחול לבן בני גנץ מתווה להקמת ממשלת אחדות או לחילופים להקמת ממשלת חירום. נתניהו הציע לגנץ להקים ממשלת אחדות לאומית עם רוטציה כאשר הוא יכהן ראשון כראש ממשלה ובזמן הזה גנץ יהיה ממלא המקום שלו עם אותה חלוקת שרים ואותם כללים לממשלה. לאחר מכן השניים יתחלפו. גנץ בתגובה: "מי שרוצה אחדות לא דוחה את המשפט שלו ב-1:00 בלילה, כשתהיה רציני - נדבר".

לחילופין, הציע לגנץ להצטרף לממשלת חירום לאומית בראשותו שתכהן שישה חודשים ותפקידי השרים יחולקו בצורה שיוויונית. בגמר התקופה ישובו למצב הקיים היום. ראש הממשלה לא יוכל לפטר שרים מכחול לבן, וכחול לבן לא תוכל להביע אי אמון בראש הממשלה.

כאמור, גנץ תקף את נתניהו בתגובה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו, אל תעשה סיבוב על הגב של אזרחי ישראל. מי שרוצה אחדות לא דוחה את המשפט שלו ב-1:00 בלילה ולא שולח 'מתווה אחדות-חירום' לתקשורת, אלא שולח את צוות המו"מ לפגישה. בשונה ממך, אני אמשיך לגבות כל פעולה נכונה של הממשלה ללא כל שיקול פוליטי. כשתהיה רציני - נדבר".

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו: פונה לגנץ, ליברמן ועמיר פרץ להצטרף לממשלת חירום

גנץ: עדיין ממתין לתשובה מנתניהו – ממשלת חירום היא הדבר הנכון

לאחר הקריאה לממשלת חירום לטיפול בקורונה: נתניהו שוחח עם גנץ

גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את נתניהו לאחר הצעתו וכתב כי "אם אכן מדובר בקריאה אמיתית ולא במצג שווא, חייבים להקים ממשלת אחדות משתי המפלגות הגדולות בלבד ואת כל יתר המפלגות להשאיר בחוץ. זה לא הזמן לפתוח במו"מ קואליציוני מסורבל לחלוקת תפקידים, משרדים ותקציבים. לשתי המפלגות הגדולות יחד 69 מנדטים ורשת ביטחון של ישראל ביתנו, של 7 מנדטים, מובטחת מראש".

"כיוון שאני מכיר את נתניהו יותר מיום אחד, השתכנעתי שמאחורי הקריאות לא עומד שום דבר מעבר למשחק האשמות וניסיון לדה-לגיטימציה של כל מפלגות האופוזיציה", הוסיף ליברמן. "היעד האסטרטגי לא השתנה - פסקת ההתגברות+החוק הצרפתי. התנאי ההכרחי לכך הוא בחירות חדשות והשגת 64-63 מנדטים לקואליציה חרדית-משיחית בראשות נתניהו. המסקנה היא שנתניהו רוצה לצאת תוך חצי שנה עד שמונה חודשים לבחירות חדשות על כנפי המנצח הגדול של הקורונה. בסיכומו של דבר - הים הוא אותו ים, הערבים אותם ערבים וביבי אותו ביבי".

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לאחר פרסום ההודעה, בכירים בכחול לבן ציינו כי "הבהרנו לראשי הרשימה המשותפת כי לא מתקיימים שום מגעים רציניים עם נתניהו על ממשלת אחדות וכי אם הם לא ימליצו על בני גנץ אצל נשיא המדינה המשמעות היא שנתניהו בוודאות יהיה ראש הממשלה".

נתניהו ציין בפוסט בפייסבוק שכתב כי "מול מצב החירום העולמי והלאומי, אנחנו חייבים לאחד כוחות ולהקים ממשלה חזקה ויציבה שתוכל להעביר תקציב ולקבל החלטות קשות".

"אני קורא לבני גנץ להיפגש איתי ובמקביל לקיים פגישה בין צוותי המו"מ כדי להקים ממשלה. אני קורא לעמיר פרץ ואביגדור ליברמן לגלות אחריות ולהצטרף לכל ממשלה שנקים. מדינת ישראל זקוקה לזה. עם ישראל מצפה לזה", ציין.