הדרישה החדשה של הזוג נתניהו: אבטחה גם בביתם בירושלים

פרסום ראשון: ראש האופוזיציה הודיע לפני כמה שבועות כי הוא ורעייתו עוברים לגור ברחוב עזה בבירה במקביל לביתם בקיסריה. המשמעות: עלויות אבטחה במאות אלפי שקלים. משפחת נתניהו: שב"כ קבע שיש לאבטח את הבית

זמן צפייה: 01:13

הדרישה החדשה של בני הזוג נתניהו: הבוקר החליטה ועדת השרים לענייני שב"כ כי האבטחה על בני משפחת נתניהו לא תוארך. לחדשות 13 נודע הערב (ראשון) כי לפני כמה שבועות פנה ראש האופוזיציה בנימין נתניהו למשרד ראש הממשלה והודיע להם כי הוא ורעייתו עוברים לגור ברחוב עזה בירושלים במקביל לביתם בקיסריה.

המשמעות של מהלך כזה הוא עלויות אבטחה במאות אלפי שקלים מדי שנה על אבטחה, דירות למאבטחים, חשבונות שוטפים ועוד. עד כה לא היה ראש ממשלה לשעבר שהמדינה מימנה לו שני בתים מאובטחים במקביל.

ממשפחת נתניהו נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, משפחת נתניהו לא דרשה שהבית ברחוב עזה בירושלים יהיה מאובטח. שב"כ, והשב"כ בלבד, קבע שיש לאבטח את הבית והוא שמחליט על סידורי האבטחה".

בסביבת נתניהו זעמו הבוקר על החלטת הוועדה שלא להאריך את האבטחה על בני המשפחה: "החלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש, ומתירה את דמה את רעיית ראש הממשלת ישראל לשעבר נתניהו ובניו. בניגוד לדיווחים, הוועדה התעלמה לחלוטין מחוות הדעת המקצועית של יחידת האבטחה של משרד ראש הממשלה ״מגן״, שאחראית לביטחונם של רעיית ראש הממשלה לשעבר ובניו, ודרשה את המשך אבטחתם".

בתגובה צוין גם כי "אפילו לא על קמצוץ מהאיומים האלה הוועדה הפוליטית הזאת ארגנה לעידית סילמן, מתן כהנא, איילת שקד גדעון סער ואפילו תמר זנדברג ומירב מיכאלי צבא של מאבטחים, אבל את משפחת נתניהו הם זורקים מתחת לגלגלים", אך יש לציין כי במקרים הנ"ל זו הייתה החלטה של שב"כ לאבטח את האישים המדוברים בשל איומים על חייהם, ולא במסגרת הוועדה.

מטעם אגף ביטחון וחירום במשרד רה"מ, האחראי על יחידת "מגן", נמסר כי בניגוד לטענות של משפחת נתניהו, ביחידה לא המליצו להמשיך את האבטחה: "האגף אינו מפרט עמדות מקצועיות המוצגות בפני ועדות שרים. עם זאת, נבהיר, כי האמירות שיוחסו ליחידת 'מגן' אינן נכונות. עוד נחדד, כי יחידת "מגן" הינה גורם ביצועי, לא מודעיני, וככזו היא נסמכת על חוות הדעת המקצועית של גורמי שירות הביטחון הכללי (שב"כ), אשר המליצו לבטל את אבטחת משפחתו של יו"ר האופוזיציה".