נתניהו פתח את קמפיין הליכוד: "נחיל הריבונות על כל ההתיישבות"

רה"מ הצהיר שיספח את הבקעה וצפון ים המלח, "ללא דיחוי וללא וטו של טיבי". במקביל, גנץ כתב לחברי מפלגתו שלא התכוון בדבריו לסיפוח חד צדדי: "אל תתנו לאף אחד לעשות סיבוב על עמדה אחראית"

זמן צפייה: 13:45

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שלישי) כי "אנחנו נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל צפון ים המלח, ללא דיחוי וללא וטו של אחמד טיבי. לא רק שלא נפנה אף אחד, נחיל את החוק הישראלי על כל התיישבות בלי יוצא מן הכלל". את הדברים אמר בפתח קמפיין הליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-23.

במקביל לנאומו של נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב לחברי הכנסת שלו הבהרה לגבי דבריו שנאמרו מקודם יותר היום, לפיהם יפעל לסיפוח הבקעה. "חידוד בנושא הבקעה - חיזרו לדבריי קראו ו/או והקשיבו להם היטב. אין בינם ובין ׳סיפוח חד צדדי׳ של הבקעה ולא כלום! אל תתנו לאף אחד לעשות סיבוב על עמדה אחראית", כתב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו לגנץ: בקרוב אעמיד במבחן את תמיכתך בהחלת ריבונות בבקעה

בימין ובשמאל מפקפקים בהכרזת גנץ על הסיפוח: "הצהרות חלולות"

גנץ: "נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן לאחר הבחירות"

נתניהו באירוע פתיחת קמפיין הליכוד
נתניהו באירוע פתיחת קמפיין הליכוד | צילום: חדשות 13

בנאום במסגרת הצגת הקמפיין, נתניהו התייחס להצהרת גנץ ואמר: "זה תלוי את מי אתה שואל בכחול לבן. גנץ אמר היום שהוא תומך ביוזמה שלי. מאוד שמחתי על כך, אבל לא עברו כמה שעות והוא כבר הספיק לחזור בו. כנראה קיבל טלפון מאחמד טיבי או יעל גרמן". "יאיר לפיד ביקר בבקעה ולא הוציא מכלל אפשרות פינוי יישובים למען שלום. יש לו שתי עמדות מנוגדות לכל נושא כל הזמן", המשיך. "אחד אומר שהוא בעד ואחד נגד. הם כל כך מתאמצים להסתיר את האמת הפשוטה – הם שמאל".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

גם מוקדם יותר היום הגיב נתניהו להכרזה של גנץ, וכתב: "בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה".

בליכוד מתכוונים להעלות להצבעה בשבוע הבא את ההצעה לסיפוח בקעת הירדן. כדי שההצעה תעבור היא צריכה לעבור בוועדת הכנסת שבראשות אבי ניסקורן, חבר כחול לבן. שם, בליכוד מאמינים, ההצעה תיפול, והתכנון הוא להאשים את כחול לבן בכך שהסיפוח לא עבר.