נתניהו: "בצד השני יש הזיות, חושבים שיצליחו לפרק את הליכוד"

רה"מ נאם בהרמת כוסית של מפלגת הליכוד בגני התערוכה ואמר כי "הם חשבו שהם יפרקו את השותפות במחנה הלאומי, יש לנו שותפים חזקים. בני, הכדור בידיים שלך - בוא לאחדות"

זמן צפייה: 04:26

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) לאפשרות של ממשלת אחדות ואמר כי: "בצד השני יש כל מיני דמיונות, הייתי אומר הזיות. בהתלחה הם חשבו שהם יפרקו את השותפות במחנה הלאומי. יש לנו שותפים חזקים, השותפות בינינו לבין שותפינו איתנה מתמיד. עכשיו הם חושבים שהם יצליחו לפרק את הליכוד". את הדברים אמר בהרמת כוסית לכבוד ראש השנה של מפלגת הליכוד בגני התערוכה בתל אביב.

בסיום דבריו, נתניהו פנה לגנץ ואמר: "בני - עכשיו הכדור בידיים שלך. יש לך כל מיני יועצים שאומרים לך כך או אחרת. אבל לפעמים הדבר הנכון הוא הדבר הפשוט. קום, עשה מעשה, גלה מנהיגות, בוא לאחדות".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20190926-2052' autoplay='0' credit='' desc='נאום נתניהו באירוע הרמת הכוסית' kid='1_ylik9kp6' duration='203'']

לכתבות נוספות בנושא >> 

גנץ לנתניהו: "בוא למו"מ – בלי תנאים מוקדמים, ספינים ובלוקים"

נתניהו מבקש מהיועמ"ש להעביר השימוע בשידור חי: "כך נבטיח צדק"

המו"מ כשל: הנשיא הטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה | צילום: חדשות 13

בפתח דבריו אמר נתניהו כי "ציבור הבוחרים החליט שהשנה הזו תהיה שנה של אחדות. זה לא סוד שרצינו ממשלת ימין, למעלה ממיליון אזרחים הצביעו מחל. עם כל ההישגים הללו צריך להגיד את האמת - זה לא מספיק להרכיב ממשלה. מנגד, גם לצד השני אין ממשלה. גם הוא לא קיבל את מה שהוא רצה. ולכן, האפשרות היחידה היא ממשלת אחדות רחבה".

נתניהו גם תקף את גנץ על דרישותיו במשא ומתן בין המפלגות ואמר כי "בצד השני יש כל מיני דימיונות, הייתי אומר כל מיני הזיות. בהתחלה הם חשבו שהם יפרקו את השותפות במחנה הלאומי בינינו לבין השותפים שלנו. יש לנו שותפים חזקים. אחרי שקיבלנו עוד מנדט, מתמטית זה גם לא יכול לקרות. השותפות בינינו לבין שותפינו איתנה מתמיד, אז מה מדמיינים שם בצד השני? עכשיו הם חושבים שהם יצליחו לפרק את הליכוד".

"בני גנץ תשמע טוב, אני רוצה שתבין משהו - אנחנו הולכים יחד", המשיך, "אנחנו יחד באש ובמים. אבל אנחנו לא רוצים ללכת באש ובמים, אנחנו רוצים ללכת על קרקע בטוחה של ממשלה לאומית מאוחדת רחבה. ישראל בעת הזאת זקוקה לממשלה כזו כי אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים. זה מזרח תיכון אחר. מזרח תיכון שמשתנה ומשתנה במהירות. איראן מתייצבת מולנו בכל החזיתות. אני מאוד מאוד מעריך את הלחץ הכלכלי שמפעיל ידידינו ההנשיא טראמפ על איראן. אבל אני מוסיף - במזרח התיכון יש רק כוח אחד שמתייצב צבאית נגד איראן וזה מדינת ישראל".

בנימין נתניהו מקבל את המנדט מידי נשיא המדינה ראובן ריבלין
בנימין נתניהו מקבל את המנדט מידי נשיא המדינה ראובן ריבלין | צילום: חדשות 13

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "נתניהו לא רוצה אחדות- הוא גורר את המדינה שוב לבחירות מיותרות ועל הדרך מאיים במלחמות. אזרחי ישראל לא קונים את הבלוף- עם סמוטריץ וחבריו לא באים לממשלת אחדות".

כזכור, אמש הודיע הנשיא ראובן (רובי) ריבלין על הטלת הרכבת הממשלה על רה"מ בנימין נתניהו, ומהיום יינתנו לו 28 ימים לביצוע המלאכה. זאת בתום פגישה שנערכה בין השניים עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, שהסתיימה ללא הסכם בין הצדדים.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אני עושה זאת מתוך ידיעה לא שיש לי סיכויים גבוהים יותר להרכיב ממשלה, אלא שאי היכולת שלי קצת קטנה מזו של אי היכולת של גנץ, משום ששנינו לא נוכל להקים ממשלה אלא יחד. צו השעה זו ממשלת אחדות לאומית, רחבה ומהירה".