נתניהו: בנט וסער - בואו נשים את המשקעים מאחורינו ונקים ממשלה

ראש הממשלה קרא ליו"ר ימינה וליו"ר תקווה חדשה לחבור אליו, ובהצהרה שנשא אמר כי "אנחנו חייבים לשבת יחד - חיזרו הביתה" • הליכוד לבנט: תגיד מה אתה רוצה - הכול אפשרי, חוץ מרוטציה

זמן צפייה: 03:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) הצהרה לאחר שתיקה של מספר ימים. בדבריו קרא ראש הממשלה ליו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער "לשים את משקעי העבר מאחורינו", ולהצטרף אליו להקמת ממשלת ימין. "כל אחד מאיתנו האמין לפני הבחירות שהוא יוכל להגיע לממשלה ללא שותפות האחר, אבל העם החליט שאנחנו חייבים לשבת יחד - חיזרו הביתה".

"לאחר שלוש מערכות בחירות שבהן לא הושגה הכרעה – העם אמר את דברו באופן מובהק", אמר ראש הממשלה. "הציבור נתן למפלגות הימין רוב ברור של 65 מנדטים - זה מאפשר להקים ממשלת ימין יציבה, ממשלה שדרושה לישראל ביציאה מהקורונה כמו אוויר לנשימה. כל ממשלה אחרת שתוקם - תהיה ממשלת שמאל בלתי יציבה. שתוקם באופן ברור בניגוד לאידאולוגיה לרוב העצום שהצביע לליכוד ולשאר מפלגות הימין. ממשלה כזו תיפול מהר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו

בתוך כך, בגוש השינוי מתריעים כי בנט קרוב להצטרפות לנתניהו, ולכן יו"ר יש עתיד יאיר לפיד צריך לוותר, ולתת לו להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה. עם זאת, גורמים בליכוד הסבירו לחדשות 13 כי בנט עוד לא החליט אם יצטרף לתומכי נתניהו, אך הועבר לו מסר כי אם יצטרף יוכל לקבל מה שירצה, כולל כניסה למפלגה. לדברי הגורמים, "הכול על השולחן, מלבד רוטציה".

בתגובה לפרסום על הצעות הליכוד, מטעם מפלגת ימינה נמסר בתגובה: "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשיריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".