בנט: להעביר הבדיקות לצה"ל; רה"מ: שידאג למשימות שעוד לא ביצע

עימות בין ראש הממשלה לשר הביטחון, שטען כי לא בודקים שבים מחו"ל ודיירים בבתי אבות. גורם בסביבת נתניהו השיב לטענות: "מצופה משר לקיים את הדיונים בפורומים המקצועיים בממשלה ולא בתקשורת"

זמן צפייה: 00:20

מגפת הקורונה: עימות נרשם הערב (חמישי) בין שר הביטחון נפתלי בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר הראשון דרש להעביר לידי משרד הביטחון את האחריות לביצוע בדיקות הקורונה, ובתגובה תקף אותו רה"מ וטען כי בנט טרם ביצע את כל המשימות שהוטלו עליו.

"העיכוב בהקמת מערך בדיקות מחייב מדיניות גורפת של סגרים כלליים אשר מביאה לנזק עצום לכלכלת ישראל ולפרנסת מיליוני עובדים ובעלים במגזר הפרטי", אמר בנט. "חייבים לעבור ממדיניות הפטיש למדיניות הפינצטה. יש להעביר לצה"ל ולמשרד הביטחון את האחריות הכוללת למערך הבדיקות באופן מיידי, בלי זה לא נוכל לשחרר את ישראל מהסגר הכלכלי הגורף שהוא הרסני לעתיד ישראל. כל יממה של עיכוב בבניית מערך בדיקות עולה לנו בחודשים של שיקום".

לעוד כתבות בנושא:

עד סוף החג: נתניהו צפוי להחליט על אסטרטגיית יציאה מהמשבר

בכירים במשרד הבריאות: מעוניינים להאריך את הסגר עד שבוע הבא

מת הדייר ה-11 מ"משען"; אלפי בדיקות קורונה יבוצעו בבתי האבות

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu Visits An Israeli Army Base In The Israeli Occupied Golan Heights
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט | צילום: רויטרס

"משרד הבריאות לא מאמין במיוחד בחשיבות הבדיקות וכגוף רגולטורי בעיקרו, הוא אינו בנוי להקמה מהירה של מערך יעיל של בדיקות בחירום. חוסר האמונה בחשיבות הבדיקות הוא כאילו מפקד חטיבה לא ירצה לקבל מודיעין על שטח האויב לקראת פעולה", תקף שר הביטחון. "החולשה הנוכחית של מערך הבדיקות מונע גם ממשרד הבריאות לבדוק קשישים בבתי אבות, חוזרים מחו"ל, ובכלל אנשים עם חום גבוה ושיעול או קרובי משפחה של נשאים, שגם בימים אלו אינם נבדקים, ולכן גם לא נשלחים למלוניות בידוד".

בתגובה, אמר גורם בסביבת ראש הממשלה כי "במצב חירום מצופה משר בממשלה להתנהג בצורה אחראית ולקיים את הדיונים בפורומים המקצועיים בממשלה ולא בתקשורת". "רה"מ מאפשר לכל השרים להביע את דעתם באופן מלא בדיוני הממשלה", הוסיף הגורם. "ראוי ששר הביטחון ידאג למילוי המשימות שנתניהו הטיל עליו, ועדיין לא התבצעו, במקום כל הזמן להיות עסוק במתקפות בתקשורת נגד ראש הממשלה והממשלה שהוא חבר בה".

נתניהו ובנט בכנסת
נתניהו ובנט בכנסת | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, קשיש בן 84 מהדיור המוגן "משען" שבבאר שבע מת מקורונה בבית החולים וולפסון. מדובר בדייר ה-11 של בית האבות שמת כתוצאה מהידבקות בנגיף. במקביל, משרד הבריאות עדכן כי במהלך החג החלו לבצע בדיקות לנגיף הקורונה בבתי אבות ברחבי הארץ, כי היום צפויות כ-3,000 בדיקות וכי מספר בדיקות דומה יבוצע מדי יום בימים הקרובים. זאת ברקע התפרצויות הנגיף בבתי אבות ברחבי הארץ.

קודם לכן, מת קשיש בן 86, דייר בית אבות יוקרה יבנאל. הגבר, שסבל ממחלות רקע רבות, הגיע לבית החולים פוריה במצב אנוש, כשהוא סובל מדלקת ריאות קשה. זהו הדייר החמישי של בית האבות ביבנאל שמת מהנגיף. כמו כן, הלכה היום לעולמה קשישה בת 90 במרכז רפואי מאיר, ומת בן 72 עם מחלות רקע במרכז הרפואי שיבא.