הנזיפה של נתניהו בראש המוסד: "ככה לא מנהלים משא ומתן"

פרסום ראשון: בשיחת ועידה עם חלק מהשרים והצוות שחזר מהוועידה בפריז, נזף ראש הממשלה בדוד ברנע על ניהול המו"מ ואמר: "צריך להיות קשוחים". גורמים המעורים במו"מ: "נתניהו עשה הצגה לקראת יציאת המשלחת הזוטרה יותר לקטר"

זמן צפייה: 01:51

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש שיחת ועידה עם חלק מהשרים ועם ראש המוסד דוד ברנע והצוות שחזר מהוועידה בפריז, ובמהלך השיחה הוא נזף בראש המוסד ובצוות המו"מ, כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה במהדורה המרכזית. בין היתר אמר ראש הממשלה: "ככה לא מנהלים משא ומתן, צריך להיות קשוחים".

נתניהו אמנם אמר את הדברים בלשון רבים, אך ברור למי הוא מתכוון, שכן מי שמנהל את המו"מ הוא ראש המוסד. ראש הממשלה כיוון את הדברים גם לצוות המו"מ הזוטר יותר, שעושה בשעה זו את דרכו לקטר, וישנה מחלוקת לגבי השאלה מה הוביל את ראש הממשלה לומר את הדברים.

ישנם גורמים ישראלים שטוענים כי היה זה סביב ויכוח אודות כמות הסיוע ההומינטרי שישראל תאפשר להכניס לרצועה, אך גורמים אחרים המעורים במו"מ אמרו לחדשות 13 כי "נתניהו עשה הצגה לקראת יציאת המשלחת הזוטרה יותר לקטר" והוסיפו כי במספר דיונים ושיחות, כולל השיחה הזו, דרש ראש הממשלה כתנאי להתקדמות לדעת מי מהחטופים בחיים.

ראש המוסד דדי ברנע
ראש המוסד דדי ברנע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

נזכיר כי נתניהו והדרג המדיני הוא זה שאישר לראש המוסד ולצוות המו"מ את המנדט איתו הם נסעו לפריז. מלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה: "הדיווח אינו נכון מיסודו. בין רה"מ נתניהו לראש המוסד ברנע מתקיים שיח מקצועי, אמין וטוב שמבוסס על הערכה הדדית ואחדות מטרה.