נתניהו: ביקשתי מניר ברקת להיות שר האוצר בממשלת הליכוד הבאה

רה"מ אמר בכנס בחירות כי יחיל רפורמות בבריאות ובכלכלה, וכי הציע לח"כ ואיש העסקים לשעבר תפקיד בממשלתו, אם תקום • העיתונאי אראל סג"ל הושעה מהתאגיד לאחר שהשתתף בסרטון עם נתניהו

זמן צפייה: 00:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) בכנס הליכוד באור יהודה כי הוא ביקש מניר ברקת להיות שר האוצר בממשלת הליכוד הבאה, במידה ואכן תקום כזאת. זאת, במסגרת "רפורמות בכלכלה ובבריאות", שיביא לטענתו.

ניר ברקת צייץ בתגובה להצהרת נתניהו: "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון הגדול בבקשתו שאהיה שר האוצר בממשלה הבאה ועל כך שאימץ את התכנית הכלכלית שיזמתי. על כולנו להירתם יחד לניצחון הליכוד בבחירות כדי להקים ממשלה לאומית, על מנת שנוכל לממש את הרפורמות הגדולות שיביאו להמשך הצמיחה והשגשוג למדינת ישראל כולה".

במקביל, העיתונאי אראל סג"ל הושעה מעבודתו בתאגיד השידור כאן, לאחר שנראה בסרטון עם העיתונאים שמעון ריקלין וינון מגל, כשהם שרים ומנגנים לצד נתניהו. נתניהו שיתף את הסרטון כחלק מקמפיין הבחירות של הליכוד. נתניהו אמר בתגובה להשעיה: "אראל סג"ל שניגן איתי את 'שבחי ירושלים' הושעה מהתאגיד - איזו בושה. בתאגיד הם אף פעם לא אומרים שיש להם אהדה לשמאל. איזו בדיחה. בושה. אני יודע שאתם כמוני משבחים את ירושלים.

אור צלקובניק, מנכ"ל רדיו 103fm - שם משדרים סג"ל ומגל, התייחס לסרטון, ומסר: "העניין נעשה שלא בידיעת הנהלת התחנה, והוא נמצא עתה בבירור מול השדרנים".

מהתאגיד נמסר: "הסרטון מהווה לכאורה עבירה על כללי האתיקה של התאגיד, שאוסרים על השתתפות בתעמולת בחירות. סג״ל הושעה עד לבירור העניין".

נתניהו בכנס בחירות באור יהודה | צילום: חדשות 13
חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד
חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד | צילום: חדשות 13

הבוקר אמר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי אינו שולל ישיבה בממשלה עם העבודה-גשר-מרץ והסביר כי "הכול תלוי בקווי היסוד". לדבריו, הוא כבר ישב עם יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, והוסיף כי "אורלי לוי-אבקסיס גדלה בישראל ביתנו". כמו כן, טען ליברמן כי "ברור שלא תהיה ממשלת אחדות". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

בתגובה לדברי יו"ר ישראל ביתנו, אמר נתניהו כי "ליברמן הודיע בגל"צ שישב בממשלה עם העבודה ומרצ, ממשלה שלא יכולה לקום בלי תמיכת הרשימה המשותפת. רק הצבעה לליכוד תמנע בחירות רביעיות והקמת ממשלה מסוכנת לישראל".

אראל סג''ל, שמעון ריקלין, ינון מגל ובנימין נתניהו שרים יחד | צילום: חדשות 13

שר הבריאות יעקב ליצמן גם התייחס לאפשרויות של הרכבת הממשלה העתידית, וטען כי "אין סיכוי שגוש הימין יתפרק. אין אחד שעשה כמו נתניהו לטובת המדינה". בנוסף על כך, ליצמן שלל אפשרות של ישיבה עם בכיר כחול לבן יאיר לפיד והאשים: "אם יהיו בחירות רביעיות - זה רק בגלל ליברמן". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.