נתניהו נגד יועמ"ש הכנסת ורעייתו: "הם חושבים שאנחנו טיפשים?"

רה"מ טען בסרטון שפרסם כי ינון "נמצא בניגוד עניינים חריף", עקב עיסוק בת זוגו בתיקיו. גנץ מצידו פרסם סרטון הדוחק באדלשטיין לאפשר דיון בחסינות: "אל תהפוך את הכנסת לעיר מקלט לעבריינים"

זמן צפייה: 04:48

סערת החסינות: ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שבת) בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות את היועץ המשפטי לממשלה איל ינון, ש"נמצא בניגוד עניינים חריף - הם חושבים שאנחנו טיפשים?", לאור העובדה שבת זוגו היא פרקליטה בכירה בצוות התביעה. במקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ פרסם גם הוא סרטון, וכתב כי "אסור להפוך את הכנסת לעיר מקלט לעבריינים".

בסרטון שפרסם, טען נתניהו כי "כשתפסו את ינון על חם על ניגוד העניינים, הוא אמר שהוא ורעייתו מעולם לא דיברו על התיקים שלי. אתם מאמינים לזה? הם איבדו את הבושה - מצד אחד היא תובעת אותי, ומצד שני הוא מכריע בהגנה שלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנדלבליט: עדות יועמ"ש הכנסת אינה מהותית – יכול לטפל בחסינות

יועמ"ש הכנסת דחה את טענת הליכוד לניגוד עניינים בבקשת החסינות

בסביבת נתניהו שוקלים לעתור לבג"ץ נגד החלטות יועמ"ש הכנסת

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-2020-elections-part-2020111204' autoplay='0' credit='עמוד הטלגרם של בנימין נתניהו' desc='נתניהו נגד יועמ"ש הכנסת ורעייתו: "הם חושבים שאנחנו טיפשים?"' kid='1_fl6ypb02' duration='145'']

על אף שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע כי ינון אינו נמצא בניגוד עניינים, ראש הממשלה המשיך לטעון כך. כאמור, מוקדם יותר השבוע דחה מנדלבליט את טענת הליכוד, לפיה ינון אינו יכול להתעסק בענייני חסינות ראש הממשלה מאחר והוא אחד מעדי התביעה בתיקי נתניהו וכי בת זוגו, עמית מררי, הייתה ממגישי כתבי האישום נגדו.

"אין מדובר בעדות מהותית לתיקים, וממילא לא היה בדבר כדי למנוע בדרך כלשהי את מעורבותה של עו"ד עמית מררי מטיפול בנושא", כתב מנדלבליט. "שמו של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, נכלל ברשימת עדי התביעה בכתב האישום בעניינו של ראש הממשלה לנוכח העבודה שבתיק החקירה קיים מזכר תרשומת אודות שיחה שהתקיימה איתו בנוגע לסדרי עבודת הכנסת בשגרה".

כזכור, הליכוד פרסמה באותו היום הודעה הטוענת שינון אינו יכול להיות מעורב בעניין הקמת ועדת הכנסת שתבחן את עניין החסינות – כפי שמבקשת מפלגת כחול לבן. בהודעה נמסר: "אחרי שהתברר שבת זוגו של איל ינון הייתה ממגישי כתבי האישום נגד נתניהו, עכשיו מתברר שהיועץ המשפטי של הכנסת הוא עד תביעה בתיקי נתניהו. איל ינון ובת זוגו נמצאים בניגוד עניינים חמור שמחייב אותם לפסול עצמם מיידית מטיפול בענייני ראש הממשלה נתניהו".

"אנו דורשים תשובות מיידיות", נכתב בהודעת הליכוד, "מאיל ינון – מדוע לא פסלת את עצמך מטיפול בבקשת החסינות בהיותך עד תביעה נגד רה״מ ולאור העובדה שבת זוגך תובעת בכירה בתיקי נתניהו? מעמית מררי - מדוע לא פסלת את עצמך מטיפול בתיקי נתניהו לאור העובדה שבן זוגך הוא עד מטעם התביעה?".

אייל ינון ובנימין נתניהו
אייל ינון ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס, אתר הכנסת