המתיחות בלשכת רה"מ: מקורבו של נתניהו מעביר את התדרוכים ללפיד

פרסום ראשון: ברקע המחלוקת בין המזכיר הצבאי של נתניהו, האלוף אבי גיל, לראש הסגל צחי ברוורמן, בשבועות האחרונים מעביר ראש המל"ל צחי הנגבי את התדרוכים הביטחוניים לראש האופוזיציה, לאחר שהאלוף גיל התבקש לקיים אותם בנוכחות היועץ המדיני לרה"מ - וסירב

זמן צפייה: 01:17

פרסום ראשון: אחרי 83 ימים של מלחמה בעזה, וכאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו אמון על ניהולה, אנחנו ממשיכים לחשוף עוד פרטים מהתנהלות לשכתו, והיחסים המתוחים שבין אנשי הלשכה למזכיר הצבאי של ראש הממשלה. הערב (חמישי) פורסם במהדורה המרכזית כי התדרוכים הביטחוניים היומיים שמקבל ראש האופוזיציה יאיר לפיד בשלושת השבועות האחרונים מועברים על-ידי ראש המל"ל צחי הנגבי, מקורבו של נתניהו, ולא כפי שנהוג, או כפי שהיה נהוג מתחילת המלחמה, על-ידי המזכיר הצבאי האלוף אבי גיל.

האלוף גיל, שהיה גם מזכירם הצבאי של ראשי הממשלה הקודמים נפתלי בנט ויאיר לפיד, התבקש בשלב מסוים, כחודש וחצי לתוך המלחמה, לקיים את התדרוכים הללו עם ראש האופוזיציה בנוכחות היועץ המדיני לראש הממשלה. האלוף גיל סירב, ואז הוחלט שהתדרוכים יועברו לאחריותו של ראש המל"ל הנגבי.

ראש המל"ל צחי הנגבי
ראש המל"ל צחי הנגבי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ברקע האירועים מרחפת מחלוקת עזה בין האלוף גיל לבין ראש הסגל של ראש הממשלה, צחי ברוורמן. שמקשה על ניהול לשכת רה"מ באופן תקין, בטח בימי מלחמה אך גם בימים רגילים.

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה כי בהנחיית ראש הממשלה מקבל ראש האופוזיציה מקבל תדרוכים ביטחוניים על בסיס קבוע מכל הגורמים הרלוונטיים.