רה"מ: "מנסים לבטל הכרעת הבוחר"; גנץ: "נתניהו שותק מול ההסתה"

נתניהו מסר הצהרה לתקשורת והכריז: "גנץ לקח את הבטחתו וזרק אותה לפח". יו"ר כחול לבן השיב לטענות ראש הממשלה על חבירתו לרשימה המשותפת: "שלח את נתן אשל לקיים מו"מ עם חברי הרשימה"

זמן צפייה: 04:39

בחזרה לפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שבת) הצהרה לתקשורת, שבה הצהיר: "גנץ וליברמן מנסים לבטל את הכרעת הבוחר שניתנה על סמך הבטחות מפורשות שלהם על ידי גניבת דעת של הציבור בציניות שאינה יודעת גבולות. באמצעות חוק פרנסולי רטרואקטיבי", אמר. "אפילו באיראן אין דבר כזה".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2003072034' autoplay='0' credit='' desc='נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו' kid='1_vaoh2pd7' duration='1110'']

לדברי נתניהו, ערב הבחירות הציע לו יו"ר עוצמה יהודית לפרוש מהמרוץ. "איתמר בן גביר היה מוכן להוריד מועמדות ולתמוך בליכוד ושנקבל עשרות אלפי קולות נוספים. היה לו תנאי אחד – שאאשר לו תפילות ליהודים בהר הבית, דבר שהיה מבעיר את הר הבית", טען. "אמרתי שיש גבול, ולא אעשה הכל כדי לנצח. בוודאות אם בן גביר היה יורד זה היה יכול לתרום לניצחון".

"הציבור יתחשבן היטב אם מי שייפר את הבטחותיו. בשעה שהם פונים כך וזורקים את העקרונות לפח, נגד רצון הבוחר, אנחנו ממשיכים לפעול למען המדינה", המשיך. "הם כל הזמן מסיתים עלינו שאנחנו מסיתים. הם משווים את הרשימה המשותפת לש"ס, דבר לא יאומן. אין גבול לציניות שלהם. הם משווים את המפלגות בגוש הימין שתומכות בחיילי צה"ל, שאוהבים את מדינת ישראל, אתם משווים את זה לרשימה המשותפת?".

עוד בחדשות 13:

זה שעולה וזה שיורד: מסע ברחבי ישראל עם פעילי המפלגות הגדולות

גורמים בכחול לבן: נשלים את "חוק נתניהו" אחרי שגנץ יקים ממשלה

גנץ: "אם לא נתעורר – הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה"

רביעיית כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגמים
רביעיית כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגמים

זמן קצר לאחר נאומו של נתניהו, נשא יו"ר כחול לבן, בני גנץ דברים והשיב לטיעוני ראש הממשלה. "פעם אחר פעם קבעו אזרחי ישראל – תם עידן שלטון נתניהו", אמר בפתח דבריו. "אעשה כל מאמץ שלא יהיו בחירות רביעיות. בשלושה סבבי בחירות הראה העם לנתניהו את הדלת. הוא הפסיד, רוב העם אינו רוצה את המשך שלטונו".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2003072120' autoplay='0' credit='' desc='נאום יו"ר כחול לבן בני גנץ' kid='1_di224kn8' duration='467'']

"הקולות של היממות האחרונות הובילו אותי כדי להזהיר את נתניהו: מדינת ישראל קמה לפניך, התמודדה עם איומים גם לפניך והיא תצמח גם אחריך. לא אאפשר לך לזרוע שנאה", המשיך. "הפעם זה יהיה שונה – איני מתכוון לשתוק לא ניתן למסיתים ולמאיימים ברצח להמשיך ולהשתולל בהסתה חסרת מעצורים".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

"נתניהו, האווירה הציבורית והאיומים מדאיגים מאוד כל מנהיג לאומי. שוב כרזות של מנהיגים עם כאפיות ושוב אתה שותק", הוסיף גנץ. "שוב התגברות ואיומים ברצח, ושוב אתה שותק. שוב אלימות נגד אזרחים שמפגינים בירושלים – ושוב אתה שותק. ההסתה משתוללת לכל עבר ואתה שותק. לא אאפשר לך לזרוע שנאה ולהביא את מלחמת האחים הראשונה המודרנית. האווירה מדאיגה מאוד".

גנץ אף השיב לטענות נתניהו כי יחבור ל"תומכי מחבלים", בהתייחסו לרשימה המשותפת, והזכיר: "נתניהו הוא זה שגייס את חברי הכנסת הערבים לצידו, בנה איתם את קואליציית פיזור הכנסת. נתניהו הוא זה שגייס את טיבי ועודה לצידו לקואליציית בחירת מבקר המדינה, והוא זה ששלח את נתן אשל לנהל משא ומתן עם ח"כים של המשותפת לאחר הסיבוב הראשון", אמר והוסיף: "מסתבר שלביבי מותר להתחבר לטיבי – אבל הוא רוצה על זה בלעדיות".

ראשי מפלגת הרשימה המשותפת
ראשי מפלגת הרשימה המשותפת | צילום: דוברות הרשימה המשותפת

חבר הכנסת יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) הגיב לדברי נתניהו ואמר: "דברי ההסתה של נתניהו הערב מגלמים בתוכם את מה שהאיש הזה מעולל כלפינו בעשור האחרון. יותר מחצי מיליון אזרחים הצביעו עבור הרשימה המשותפת, שמחזיקה במצע דמוקרטי ומציעה אלטרנטיבה של שלום ושוויון לכל האזרחים. לא ירחק היום בו דבריו יובילו לפגיעה באחד מחברי הרשימה המשותפת".

ח"כ סמי אבו שחאדה התייחס לדברי יו"ר כחול לבן: "גנץ יודע מה עליו לעשות כדי להרכיב ממשלה. אנחנו מנענו מהמסית מבלפור להשיג רוב בכנסת ונמשיך לעשות הכל כדי לחסום את את דרכו לכסא ראש ההמשלה הבאה. הציבור הערבי נתן את אמונו במשותפת ואנחנו נפעל לקידום האנטרסים שלו ונאבק למען צדק, שוויון, ושלום".

מפלגת ישראל ביתנו מסרה: "ראינו עכשיו את ראש ממשלה שנמצא בהיסטריה, מתחנן על נפשו וזועק שתו לי אכלו לי. גם נתניהו מבין שתם זמנו. אגב, היחידה שמנהלת כרגע מגעים עם הרשימה המשותפת היא מפלגת הליכוד".