ישראל ביתנו התלוננה במשטרה: פרצו למחשבים שלנו וגנבו קבצים

מהמפלגה נמסר כי הורדו קבצים המכילים פרטים אישיים של תומכי המפלגה ותושבי נתניה. לטענת ישראל ביתנו, הפריצה בוצעה דרך שם משתמש של מנהל מטה הבחירות בעיר, שהודיע באותו היום על התפטרות

זמן צפייה: 03:29

מנהל מטה הארגון של מפלגת ישראל ביתנו, אלכס קושינר, הגיש היום (רביעי) תלונה במשטרת ירושלים בחשד לפריצה למערכת המחשב של המפלגה וגניבת קבצים.

מהמפלגה נמסר כי על פי מידע פנימי, התגלתה הפריצה למערכת המחשבים של המפלגה בתאריך 26 ביולי ועל בסיס הנתונים, הורדו חמישה קבצי נתונים, הכוללים פרטים אישיים של תומכי המפלגה ותושבי העיר נתניה. עוד ציינו כי הפריצה בוצעה באמצעות שם משתמש של מנהל מטה בחירות בנתניה, אשר הודיע באותו היום על התפטרותו מהמפלגה, מה שמעלה חשד על קשר בין הפריצה, גניבת המידע וההתפטרות של אותו מנהל מטה מהמפלגה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מפגינים בתשלום: כך מפעילים בישראל ביתנו תיכוניסטים כניצבים

ישראל ביתנו הסירה סרטון תעמולה – שבו צולם חרדי שהתגייס

המאבק על הקול הרוסי: נתניהו נפגש עם פעילי ישראל ביתנו לשעבר

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

ביום שני נחשף בתחקיר חדשות 13 כיצד מפלגת ישראל ביתנו משלמת לפעילים כדי שיצטרפו להפגנות לא פוליטיות. המנגנון עובד כך: בשבוע שעבר, בקבוצת וואטסאפ של תלמידי תיכון במכללת אורט הופיעה הצעת עבודה מזמינה במיוחד: "היי חבר'ה, מחר יש הפגנת נכים בירושלים, מחפשים עוד אנשים שיצטרפו, 35 שקלים לשעה. מישהו מעוניין?" נכתב בהודעה ששלח מ', פעיל מרכזי בקרב הצעירים של "ישראל ביתנו". "אתה פשוט צריך לעמוד שם ולא לעשות כלום" המשיך מ'.

הריאיון לעבודה התקיים במטה המפלגה, והמראיין היה יושב ראש הצעירים של ישראל ביתנו בירושלים. תנאי הכרחי לקבלת העבודה: הזדהות עם מפלגת ישראל ביתנו. בהמשך, פירט מ' מה עושים הפעילים בשטח.

לפני כשבוע וחצי נאלצה המפלגה למחוק סרטון בחירות הקורא לגיוס חרדים, לאחר שהשתמשה בתמונה של חרדי ששירת בצבא. משפחתו של הגבר שצולם נואם בשוק זיהתה את תמונתו במודעה, ופנתה למפלגה בבקשה להסירה.