הליכוד ויתרה על הביטחונות שדרשה למקרה שנתניהו ייפסל כמ"מ

לאחר שהכעיסה את אנשי כחול לבן, צוות המפלגה של רה"מ הוריד מהפרק את הדרישה להבטיח את כהונתו למקרה שבג"ץ יתערב. בצוות של גנץ מנסים לשנות חלק מהסיכומים שהושגו לגבי הוועדה למינוי שופטים

זמן צפייה: 01:30

המגעים להקמת הממשלה: הפערים במשא ומתן בין הצוותים של כחול לבן והליכוד אומנם הצטמצמו, אך החשדנות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ - עדיין גדולה, והערב (שבת) כמעט היה פיצוץ במגעים. בינתיים, הליכוד ויתרה על הדרישה של ביטחונות על האפשרות שבג"ץ יתערב כדי לפסול את נתניהו כממלא מקום ראש הממשלה לאחר שיסיים את כהונתו.

דרישת הליכוד הכעיסה מאוד את אנשי כחול לבן, ולכן המפלגה ויתרה עליה. עם זאת, יש עדיין נושאים שלא נפתרו, כמו עניין תיק החוץ. במקביל, כחול לבן מנסים לשנות חלק מהסיכומים שכבר הושגו בסוגיית הוועדה למינוי שופטים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגדלת שיעור העובדים ופתיחת עסקים: ההקלות שיחלו מחר

נתניהו לשרים: "אף אסטרטגיית יציאה לא תחזיק הרבה זמן"

מקורות פלסטיניים: חמאס דורש מכונות הנשמה במסגרת עסקת השבויים

בני גנץ וביבי נתניהו
בני גנץ וביבי נתניהו | צילום: רויטרס, לע''מ

מוקדם יותר הערב אמר נתניהו בזמן הצהרתו על ההקלות בהסגר כי "אנחנו עושים מאמצים להקים ממשלת אחדות לאומית". לדבריו, "אין מישהו שרוצה בזה יותר ממני כי ראיתי את נגיף הקורונה הדוהר לעברנו. אני רואה בממשלת אחדות וחירום לאומית חלק הכרחי לניצחון במלחמה הזו".

אתמול תקף גנץ את נתניהו על רקע המשא ומתן התקוע לממשלת אחדות. "מי שרוצה לגרור את ישראל לטירוף מערכות רק בשביל לקבל עוד כמה מנדטים – שיגיד", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. עוד כתב גנץ בפוסט, כי הוא אינו יודע אם ישראל תלך לבחירות רביעיות, אך "אם חלילה כך יקרה, כחול לבן תלך אליהן עם ראש מורם", כהגדרתו. "מאז הבחירות מתנהל משחק כפול מצד גורמים שונים במערכת הפוליטית", כתב יו"ר כחול לבן. "מי שרוצה לבזבז מיליארדי שקלים במקום להעביר אותם למערכת הבריאות, לעצמאים, למפוטרים ולאלה שנותרו חסרי כל בגלל משבר הקורונה - שיתכבד ויגיד".

יום לפני כן התייחס למגעים בין כחול לבן לליכוד גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בריאיון במהדורה המרכזית בחדשות 13, ותקף את גנץ. "הוא כנראה באמת לא מנוסה בפוליטיקה, עשה טעות, מקווה שלא יעשה יותר טעויות. אנחנו לא רואים שום אפשרות שניכנס לממשלת נתניהו", אמר.