בנט נגד סער: לא מקימים מפלגות בשביל רק ביבי - או רק לא ביבי

יו"ר ימינה תקף במרומז בכנסת את החלטתו של סער לפרוש מהליכוד, ואמר: "בתור איש ימין אני קורא לכל הפוליטיקאים להניח בצד את סוגיית נתניהו - לא בשביל זה באתי לפוליטיקה"

זמן צפייה: 05:10

יו"ר ימינה נפתלי בנט יצא היום (רביעי) באופן מרומז נגד גדעון סער, אשר פרש מהליכוד למען הקמת מפלגה חדשה שתהווה אלטרנטיבה לבנימין נתניהו, ובנאום שנשא בכנסת אמר כי "לא מקימים מפלגות בשביל 'רק ביבי או רק לא ביבי'".

"מדינת ישראל וכן המערכת הפוליטית והתקשורתית נכנסו לאובססיה מטורללת של 'כן ביבי - לא ביבי'", הוסיף בנט, "כל היום שואלים את השאלה הזאת, אין ריאיון שלא מדברים על זה, ואני רוצה לומר שלא באתי לפוליטיקה בשביל 'כן נתניהו או רק לא הוא'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דוח: רבע מיליון משפחות הידרדרו לעוני; מעמד הביניים התכווץ

חיסוני הקורונה הראשונים נחתו בנתב"ג; נתניהו: אתחסן ראשון

"מבצעים מסווגים ופורצי דרך": אות הערכה לכמה יחידות בצה"ל

נפתלי בנט | צילום: ערוץ הכנסת

לדבריו, קיים נתק בין השדה הפוליטי והתקשורתי "עם האובססיה הזו", כלשונו, לבין העם בחוץ, "שסובל ולא מדברים איתו. בגלל שגיאות הפוליטיקאים, בגלל ששמים אינטרסים אישיים מעל טובת המדינה - העם שלי סובל".

כאן, פנה בנט לפוליטיקאים, וקרא "להניח בצד את סוגיית נתניהו ואת המריבות. חייבים לטפל בקורונה הכלכלית, ולא בכל יום להורות על פתיחת הקניונים - ואז לבטל את זה. במכולת היו מפטרים הנהלה כזו".

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

כאמור, אמש הודיע סער על פרישה ממפלגת הליכוד ועל הקמת מפלגה חדשה, איתה ינסה לנצח בבחירות - ולהחליף את בנימין נתניהו בתפקיד ראש הממשלה. בהצהרה מיוחדת שנשא, תקף סער את נתניהו, האשים את הליכוד בשינוי פניה ועדכן כי כבר מחר יתפטר מהכנסת.

"ישראל נמצאת במשבר פוליטי מתמשך, החמור בתולדותיה, במהלכו מתרחבים השסעים בעם. השיח הציבורי נהיה רעיל יותר ויותר, והאמון הציבור במערכת הפוליטית הידרדר. בנוסף למשבר הזה, חווה ישראל משבר כלכלי וחברתי חמור שמחריף כתוצאה מההתמודדות הכושלת של הממשלה עם הקורונה".

אחרי שקרא לליכוד "ביתו הפוליטי", תקף: "המפלגה שינתה את פניה באופן דרמטי ומואץ. הליכוד התרחקה מדרכו הממלכתית - ואפילו מהמהות המגולמת בשם המפלגה. התנועה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים האישיים של העומד בראשה, אפילו כאלה הנוגעים למשפטו הפלילי".