נתניהו לשרים: "למה לא תקפתם את עסקת החטופים?"

לחדשות 13 נודע כי אחרי ישיבת הממשלה ביום ראשון, ראש הממשלה נזף בשרים שלא יצאו נגד מתווה העסקה. ח"כ מיכאלי הגיבה על הפרסום: "סומכת על המוסד והשב"כ שיגבשו מתווה, מדינת ישראל לא תיתן לרה"מ להפקיר את החטופים פעם נוספת". לשכת נתניהו: "לא היה ולא נברא"

זמן צפייה: 00:58

בתום ישיבת הממשלה ביום ראשון, שבה השרים דנו ארוכות במתווה שחרור החטופים המתגבש, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחד השרים שהשתתפו בדיון: "למה לא דיברת נגד העסקה?". כך פורסם לראשונה הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. באותה ישיבה, כמה מהשרים, בהם יריב לוין ומירי רגב, מתחו ביקורת על המתווה.

מלשכת נתניהו נמסר: "לא היה ולא נברא. ראש הממשלה פועל למתווה חטופים, אבל לא במחיר של הפסקת המלחמה וזו העמדה שהוא אומר בכל פורום".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה על הפרסום וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "נתניהו לא רלוונטי. אני סומכת על הדרג המקצועי במוסד ובשב"כ שיגבשו מתווה לעסקה. ברגע שיגובש - מדינת ישראל לא תיתן לרה"מ להפקיר את החטופים פעם נוספת".

גם חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד התייחסה לדברים שפורסמו במהדורה המרכזית: "במקום לעשות הכל כדי להחזיר את כל החטופים מהגיהנום בעזה - הוא דורש מהשרים לתקוף את העסקה. חרפה", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: מארק ישראל סאלם / פול

בדיון על העסקה בישיבת הממשלה, חלק מהשרים הביעו הסתייגות מהאפשרות של הפוגה ארוכה בלחימה ומשחרור מחבלים - ודרשו שהדיונים בנושא יתקיימו בקבינט המדיני-ביטחוני. שר החינוך יואב קיש אמר על המתווה שהוצג: "אם זה מה שאני שומע בתקשורת, לא אוכל לתמוך בעסקה כזו". שר המשפטים יריב לוין אמר: "כדי שזה לא יגיע לפה מבושל, כדאי שתדעו מה הקווים האדומים שלנו". שרת התחבורה מירי רגב הצטרפה לדרישתו וטענה כי "אחר כך אנחנו מקבלים את הדברים מוגמרים וצריכים להצביע בעד".