גנץ על המבצע בג'נין: "במקום לפרק את הדמוקרטיה - לטפל באתגרים"

בפתח ישיבת הסיעה גיבה יו"ר המחנה הממלכתי את כוחות הביטחון לאור המבצע בג'נין, אך אמר כי על רה"מ "לא להיכנע לפוליטיקה הקטנה. עליו לנהוג באחריות לאומית". ליברמן: "מה שצורם מאוד זה היעדר כינוס של הקבינט הביטחוני, זה מראה עד כמה נתניהו לא סומך על השרים שלו"

ח"כ בני גנץ
ח"כ בני גנץ (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נשא דברים היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה, והתייחס למבצע בג'נין שהחל הלילה, וכן לקידום החקיקה של המהפכה המשפטית. בין היתר הוא קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אחדותנו ועוצמתנו הם תנאי לקיומנו – נתניהו צריך לעסוק באתגרים העצומים ולעצור את ההפיכה המשטרית".

גנץ הודיע כי מפלגתו מגבה באופן מלא את הפעולה הצבאית בג'נין, ואמר: "טוב עשתה הממשלה שהגדירה מטרות מדויקות וממוקדות לפעילות המבצעית. אנחנו כאופוזיציה אחראית, ניתן גיבוי לממשלה. לוחמי צה"ל צריכים לדעת שיש להם את הגב של הציבור הישראלי כולו".

"לצד הגיבוי המלא בהיבט הביטחוני, אני מוטרד מאוד מהעתיד", הוסיף גנץ, "דווקא כשאנחנו נאבקים יחד מול הטרור, עלינו לזכור שאחדותנו ועוצמתנו הם תנאי לקיומנו פה. עלינו לזכור איזה אתגרים עומדים בפנינו – בתחום המדיני, בהתקדמות של איראן להפוך למדינת סף גרעינית עם זרועות בכל המזרח התיכון, וגם בכלכלה ויוקר המחיה".

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
ח''כ בני גנץ | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

"במקום לעסוק בפירוק הדמוקרטיה ובהפיכה משטרית חד צדדית, נתניהו צריך לעצור, להתעסק באתגרים הגדולים, ולא להיכנע לפוליטיקה הקטנה", הוסיף גנץ, "עליו לנהוג באחריות לאומית. בשבוע שבו פוקע חוק הגיוס, בלי שמונחת כל אלטרנטיבה להמשך קיום צבא העם, אני מוטרד מהעתיד. אין לנו פריבילגיה לפרק את צה"ל והחברה הישראלית. דווקא בימים כאלו, חשוב שנזכור זאת, ונפעל בהתאם. דווקא בימים האלו עלינו לזכור שהדמוקרטיה, האחדות והחיבור ביננו – הם מה שמבטיח את עתידנו".

ח''כ אביגדור ליברמן
ח''כ אביגדור ליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, נשא דברים בפתח ישיבת הסיעה: "מה שצורם מאוד זה היעדר כינוס של הקבינט הביטחוני. זה מראה עד כמה נתניהו לא סומך על השרים שלו. מדובר במבצע שמשתתפים בו מעל לאלף חיילי צה"ל, וגם אם זה לא גורר למלחמה כוללת, תמיד מן הראוי שהקבינט יתכנס ויקבל דיווח. הזלזול של נתניהו והעובדה שהוא לא סומך על שריו מעלה יותר מידי שאלות".

יו''ר העבודה מרב מיכאלי נואמת בתל אביב במהלך קמפיין הבחירות לכנסת ה-25
יו''ר העבודה מרב מיכאלי נואמת בתל אביב במהלך קמפיין הבחירות לכנסת ה-25 | צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, התייחסה אף היא למבצע: "אם מבצע צבאי הוא עילה להפסקת ההפגנות - הוא בוודאי עילה להפסקת החקיקה הדורסנית שפוגעת בדמוקרטיה הישראלית ומאיימת על צבא העם". עוד הוסיפה כי "התעצמות קיני הטרור בג'נין היא תוצאה של חיזוק חמאס והחלשת הרשות הפלסטינית באופן שיטתי בידי ממשלות נתניהו כבר למעלה מעשור".