ניצחון סוחף לליאון בי-ם, חולדאי מוביל בת"א - וסיבוב שני בחיפה

מחצית מבעלי זכות ההצבעה מימשו את זכותם במהלך יום הבחירות לרשויות המקומיות - אחוז נמוך מאוד - ובבירה הבטיח ראש העירייה המכהן קדנציה נוספת. ברביבאי הודתה בהפסד בת"א, קליש-רותם היא המפסידה הגדולה בחיפה | כל התוצאות

זמן צפייה: 07:22

מחצית מבעלי זכות ההצבעה מימשו את זכותם במהלך יום הבחירות לרשויות המקומיות - אחוז נמוך מאוד - ועל-פי הוצאות האשראי החריגות רבים בילו בקניות ובבילויים. ספירת הקולות נמשכת הבוקר (רביעי), כאשר בירושלים הבירה הבטיח ראש העיר המכהן משה ליאון את הניצחון בפער גדול, עם 81.5%, והוא ימשיך לכהונה נוספת. בתל אביב נספרו שליש מהקולות, כאשר ראש העיר הוותיק רון חולדאי מוביל עם 50% לעומת אורנה ברביבאי עם 40%. בחיפה יתקיים סיבוב שני בין ראש העירייה לשעבר יונה יהב לדוד עציוני - והמפסידה הגדולה היא ראש העירייה המכהנת עינת קליש-רותם, שזכתה לכ-4% בלבד.

בנתניה, מרים פיירברג תמשיך לקדנציה שישית, וגם בבאר שבע ימשיך רוביק דנילוביץ' לקדנציה נוספת. באשקלון מוביל ראש העירייה המכהן תומר גלאם בבטחה, כמו גם באשדוד - שם מוביל ראש העירייה המכהן יחיאל לסרי, אך בינתיים הוא אינו משיג 50% מהקולות, וצפוי סיבוב שני. גם באילת צפוי סיבוב שני, שם ראש העירייה המכהן אלי לנקרי מוביל, אך לא מגיע למחצית מהקולות. רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, זכה בניצחון ברור ומובהק, והוא ימשיך לקדנציה נוספת, כמו גם ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, וראש עיריית חדרה ניר בן חיים.

שני ראשי עירייה ותיקים הולכים הביתה - מוטי ששון הפסיד בחולון לשי קינן אחרי יותר מ-30 שנים בכס ראש העירייה, וג'קי לוי הפסיד בבית שאן לנועם ג'ומעה. גם ברחובות הודח ראש העירייה המכהן רחמים מלול, ומסתמן סיבוב שני בין מתן דיל לזהר בלום. בבית שמש צפוי סיבוב שני, ושם צפויה ראש העירייה מרים בלוך להתמודד מול אחד משני מתמודדים שנאבקים על המקום השני.

Capture

תוצאות נוספות: אחרי ספירת מרבית הקולות ברמת גן, ראש העירייה המכהן כרמל שאמה הכהן בדרך לקדנציה נוספת, וגם בגבעתיים זכה ראש העירייה רן קוניק בניצחון. בבני ברק ניצח חנוך זייברט עם 59% מהקולות, כאשר שר הבריאות אוריאל בוסו מש"ס הרחק מאחור עם 36.6%. בבת ים זכה ראש העירייה צביקה ברוט בניצחון מוחץ עם 69% מהקולות, מול ראש העירייה לשעבר שלומי לחיאני שזכה ב-23% מהקולות. בקריית אונו נבחרה מיכל רוזנשטיין עם כ-43% מהקולות, והדיחה את ראש העירייה המכהן ישראל גל, שזכה בכ-37% מהקולות.

בהוד השרון זכה ראש העירייה אמיר כוכבי בניצחון סוחף, והוא ימשיך לקדנציה נוספת. ברעננה מוביל ראש העירייה המכהן חיים ברוידא עם כ-44% מהקולות, ובכפר סבא מתנהל קרב צמוד בין ראש העירייה המכהן רפי סער לבין הדר לביא. בהרצליה מתנהל קרב צמוד במיוחד, כאשר לפני ספירת המעטפות הכפולות מוביל יריב פישר עם 50.3% מהקולות, לעומת 49.7% שקיבל ראש העירייה המכהן משה פדלון. ברמת השרון יחזור יצחק רוכברגר ללשכת ראש העיר, לאחר שקיבל כ-43% מקולות הבוחרים

ראש מועצת שומרון יוסי דגן נבחר לקדנציה נוספת, ובגוש עציון הדיח ירון רוזנטל את ראש המועצה המכהן וראש מועצת יש"א שלמה נאמן. במעלה אדומים נבחר גיא יפרח, ששימש כסגן וממלא-מקום ראש העירייה, לאחר 32 שנים בהן כיהן בני כשריאל כראש העירייה. באריאל יתקיים סיבוב שני בין ח"כ לשעבר אורן חזן לבין יאיר שטבון.

Capture
Capture

אורנה ברביאי הודתה הבוקר בהפסד לחולדאי, ובציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה היא כתבה: "בהצלחה לרון חולדאי שימשיך בתפקידו כראש עיריית תל אביב-יפו. תודה לציבור הגדול שתמך בי ולכל השותפים לדרך". ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "מברך את השרה לשעבר, אורנה ברביבאי על התמודדות נפלאה והישג משמעותי. תל אביב הפסידה אבל ישראל התברכה בך".

חולדאי פרסם בעמוד הפייסבוק שלו צילום משותף עם אסף זמיר, מס' 2 ברשימתו, וכתב: "תל אביב-יפו היא משימת חיי והיא חשובה לעתידה של מדינת ישראל. יחד נמשיך לשמור עליה כמעוז דמוקרטי וסובלני, כמרכז לתרבות ולאומנות, בית לכל מיעוט, שבו כל אחד בעיר מרגיש בבית, וכעיר בינלאומית פתוחה לעולם, שהיא המרכז הכלכלי והיצירתי של מדינת ישראל".

"היום הוא יום חשוב אבל משהו בלב חסר", הוסיף חולדאי, "ליבנו עם משפחות השכול, שיגונן עדיין מהדהד ועם החטופים שעדיין נמצאים בעזה. נמשיך להיות הבית של משפחותיהם עד שכולם ישובו הביתה, והלוואי שזה יהיה במהרה".

יונה יהב, שכיהן כראש עיריית חיפה במשך שלוש קדנציות, וזכה ב-36% בסיבוב הראשון, אמר הבוקר: "אני נרגש מהתמיכה האדירה של עשרות אלפי חיפאים. ניצחנו בפער אדיר את הסיבוב הראשון, ואני מתכוון להגדיל אותו ולהשלים ניצחון סוחף בסיבוב השני. תושבי חיפה גילו בגרות אדירה וקבעו כי חיפה חייבת ראש עיר אמיתי, מנוסה ואחראי. ברגישותם ובגרותם הם דחו קמפיין אלים, שקרי ונבזי נגדי, שנוהל לאורך כל מערכת הבחירות".

"אני קורא לועדת הבחירות המרכזית לא לאשר לגורמים קיצונים להפוך את חיפה לזירת קרב בסיבוב השני, אלא להפוך את הבחירות האלה לאירוע דמוקרטי, שמוסיף כבוד לעירנו חיפה", הוסיף יהב, "סיעת חיפה שלנו היא הסיעה הגדולה במועצת העיר. היא תאפשר לי להקים קואליציה רחבה ויציבה, ולהוביל בחמש השנים הקרובות תהליך של תיקון גדול בחיפה, שיביא עימו תקווה גדולה ותנופת צמיחה לעירנו".