"הוציא פתקים ממעטפות": יו"ר ועדת קלפי יועמד לדין כפוף לשימוע

לפי כתב החשדות, מוחמד דיאב, שכיהן בתפקיד זה בטמרה, שלשל לקלפי פתקים כשרים שהיו בתוך מעטפות כדי שאלו לא ייספרו ותוצאות הבחירות ישתנו; "פגע בטוהר הבחירות"

זמן צפייה: 01:04

פרקליטות מחוז חיפה החליטה היום (ראשון) להעמיד לדין בכפוף לשימוע את מוחמד דיאב, מי שכיהן כיו"ר ועדת קלפי בעיר טמרה מטעם מפלגת ש"ס בבחירות לכנסת ה-21, בגין עבירות של פגיעה בטוהר הבחירות.

לפי כתב החשדות, בתום ההצבעה - עוד בטרם החל הליך ספירת הפתקים, נטל דיאב שלא כדין שבע מעטפות חתומות, הוציא מתוכן את הפתקים והכניס אותן לתיבת הקלפי. זאת על מנת שהפתקים לא ייספרו יחד עם כלל הפתקים ששולשלו לקלפי, בכוונה להשפיע על תוצאות הבחירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שקד על רעיית רה"מ: "לא התחנפתי אליה – לכן היא לא אוהבת אותי"

אחרי כמה חודשים של עלייה – נרשמה ירידה במחירי הדירות

"מקבל התפקיד בגאווה": תא"ל הדי זילברמן החל לכהן כדובר צה"ל

הכנת הקלפיות לקראת בחירות אפריל 2019
הכנת הקלפיות לקראת בחירות אפריל 2019 | צילום: רויטרס

כבר בתחילת החודש שעבר הועברה התלונה בתיק זה למשטרת ישראל על ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, ובעקבות כך נפתחה חקירה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה.

כזכור, בבחירות הקודמות הפעילה הליכוד מערך מצלמות בקלפיות. לפני מספר שבועות פורסם בחדשות 13 שמפלגת הליכוד מעוניינת להרחיב את פעילות המצלמות בקלפיות השנויה במחלוקת. אלא שאז, יו"ר ועדת הבחירות קבע כי אסור למפלגות להציב מצלמות בקלפיות, והורה להכין תוכנית להקמת יחידת מפקחים שיצלמו רק במקרים חריגים.