נתניהו בכנסת: "אנחנו מדינת חוק - בגולן, ביו"ש ובאיילון"

בדיון "40 חתימות" במליאה אמר רה"מ: "לא מקובל עליי שמגנים את ראשי מערכת הביטחון והופכים אותם לכוח מרדני". הוא הטיח באופוזיציה: "לא נעשה השוואות כמה מתים יש בכל צד". לפיד תקף: "אי אפשר לסמוך עליך בחינוך, בביטחון ובטח בשקרים"

זמן צפייה: 02:28

בדיון "40 חתימות" במליאת הכנסת התייחס הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו למתקפות של חברי ממשלתו על ראשי מערכת הביטחון, לאחר שאלו גינו את אלימות המתנחלים: "ראשי זרועות מערכת הביטחון נלחמים ומדווחים לי יומם ולילה, והם עושים עבודת ביטחון לכולנו. לא מקובלת עליי שום אמירה שמגנה אותם והופכת אותם לאיזה כוח מרדני. הלוואי שאשמע באותה מהירות ובאותה חדות את הגינוי לסרבנות שמסכנת את כולנו".

בנושא "סיכון צבא העם" אמר נתניהו: "לא נעשה השוואות כמה משרתים פה וכמה שירתו פה, ואיפה שירתו ומי המפקדים בשטח ומי הקרביים וכמה יש בכל צד וכמה מתים בכל צד? אתם באמת רוצים וכמה פה ואיפה שירתו, ומי בשטח ומי בקרבי ואיפה מתים בכל צד? איך מדברים ככה? אתם באמת רוצים שניכנס לסטטיסטיקה? תרדו מזה".

"דבר שני שלא מקובל עלי", הוסיף נתניהו, "הוא שכשהדם רותח – והוא רותח – ונרצחים אנשים בצורה הכי אכזרית שיכולה להיות, שאנשים ייתנו דרור לעצמם ויפשטו על כפרים ויציתו מבנים. אנחנו מדינת חוק - בגולן, ביהודה ושומרון ובאיילון".

Whatsapp Image 2023 06 26 At 1
חברי הקואליציה מאזינים לנאום נתניהו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנוסף, במהלך הדיון קרא נתניהו פרודיה שכתב על סיפור הילדים המפורסם "מעשה בחמישה בלונים" של מרים רות, באופן שתוקף את ראשי האופוזיציה לפיד, גנץ, ליברמן, מיכאלי ועבאס. "בום טראח, מה קרה? הבלון התפוצץ הבלון נקרע", קרא נתניהו והמשיך: "דירוג האשראי לא הדרדר, אבל יאיר היקר אל תוותר - מחר תנפח לך בלון אחר".

Whatsapp Image 2023 06 26 At 1
ראש האופוזיציה לפיד נואם במליאה, היום | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאורך נאומו של ראש הממשלה נשמעו קריאות ביניים מצד חברי אופוזיציה. בין היתר, קראה ח"כ אורנה ברביבאי בציניות: "יהודה ושומרון ואיילון זה אותו דבר. יופי של השוואה".

לאחר מכן עלה לדוכן ראש האופוזיציה יאיר לפיד, ותקף את נתניהו: "אנחנו החזרנו סיכולים ממוקדים, תפסיק להמציא. שינוי משוואה זה חיזבאללה שבנה מאהלים בשטח ישראל; שינוי משוואה זה ירי מג'נין לתוך שטח ישראל; שינוי משוואה זה לרסק את השקל. בהחלט שינוי משוואה לרעה. אי אפשר לסמוך עליך בחינוך ילדינו, בביטחון ובשקרים". בנוסף, הגיב לפיד להקראת הסיפור "מעשה בחמישה בלונים" על ידי נתניהו: "ראיתי הרבה דברים משונים בבניין הזה, אבל זה הכי משונה שראיתי, בן אדם בן 74 עומד ומקריא פרודיה בחרוזים".