בדרך לשחרור: מושל מוסקבה חתם על בקשת החנינה של נעמה יששכר

לאחר שהוועדה הרוסית אישרה את הבקשה, הגיע תורו של מושל הבירה הרוסית לחתום על בקשת השחרור של הישראלית המרצה 7.5 שנות מאסר. השלב האחרון בדרך לשחרור - חתימה של פוטין

נעמה יששכר

מושל מוסקבה חתם היום (שלישי) על בקשת החנינה של נעמה יששכר, המרצה עונש מאסר בכלא הרוסי. זאת לאחר שאתמול אישרה הוועדה הרוסית את הבקשה. כעת רק נותר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישאר את החנינה, כדי שהישראלית תשוחרר מהכלא.

נעמה יששכר וולדימיר פוטין
נעמה יששכר וולדימיר פוטין | צילום: רויטרס, טוויטר

מוקדם יותר היום, הקרמלין אישר שקיבל את בקשת החנינה של נעמה. "ההליכים החוקיים בנושא מבוצעים כעת, כדי שבזמן הקרוב הנשיא פוטין יוכל לקבל החלטה", נמסר. מאוחר יותר צפויה להתכנס ועדה שתדון בבקשת החנינה שהוגשה על ידי עורכי דינה של יששכר.

אתמול הגישו עורכי דינה של יששכר בקשת חנינה רשמית לפוטין, לאחר שזה הבהיר שעליה לעשות זאת על מנת שהוא יוכל לקבל החלטה בנוגע לשחרורה. בבקשה נכתב כי "נעמה, משפחתה ועורכי דינה מקווים שנשיא רוסיה יאמץ במהירות, בהתאם לסמכותו, החלטה בנוגע לחנינה ושחרור של נעמה".

ביום שישי, יפה יששכר, אמה של נעמה, סיפרה בריאיון ל"שישי עם אילה חסון" על הפגישה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. "אמרו לי שהוא איש קר, שאולי הוא לא יסתכל לי בעיניים, אבל הוא היה מאוד אנושי", אמרה. "הוא לחץ לי את היד, החזקתי אותו עם היד השנייה – שלא יברח".