היועמש"ית תתנגד: החוק שיאפשר לנתניהו לקבל תרומות ללא פיקוח

החוק נועד כדי לאפשר לראש הממשלה להימנע מהחזרת 300 אלף הדולרים שתרם לו בן דודו נתן מיליקובסקי למימון הוצאות המשפט שלו, סכום שביהמ"ש העליון קבע כי עליו להחזיר. חוות הדעת של בהרב-מיארה תוגש בהקדם לשר המשפטים יריב לוין - אך בקואליציה לא מתכוונים להתייחס אליה

זמן צפייה: 01:20

החוק שיאפשר לנתניהו לקבל תרומות ללא פיקוח: ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק של חבר הכנסת עמית לוי מהליכוד, שתאפשר לנבחר ציבור, רעייתו ובנו לקבל תרומות של כספים בלי הגבלה או פיקוח. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה להתנגד להצעת החוק הזו, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של חדשות 13.

החוק נועד כדי לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להימנע מהשבתם של 300 אלף דולרים שתרם לו בן דודו נתן מיליקובסקי למימון הוצאות המשפט שלו, סכום שבית המשפט העליון קבע כי עליו להחזיר. לא זו בלבד, גם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, "יהנה" מהחוק, שכן מתנהלים נגדו כמה הליכים בבית המשפט.

ביבי, יאיר ושרה נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרה ויאיר נתניהו | צילום: רפי דלויה

לפי ההליך הנהוג, הוועדה למתן היתרים, שבסמכותה לתת היתר אישי לחריגה מכללי האתיקה, הייתה צפויה לדון בנושא. לפי תזכיר החוק, הוועדה תבוטל, הקואליציה למעשה תעקוף אותה, וראש הממשלה ובני משפחתו, כמו גם כל נבחר ציבור אחר, יוכל לקבל תרומות כספיות ללא כל פיקוח. היום או מחר, חוות הדעת של היועצת המשפטית תוגש לשר המשפטים יריב לוין, זאת - למרות שבקואליציה לא מתכוונים להתייחס אליה.