"תעצור את המלחמה? אפרוש": האיום של בן גביר לנתניהו

ביום ראשון נפגש השר איתמר בן גביר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - על רקע הפסגה בפריז - ואמר לו כי המתווה שמתגבש לא יאפשר לו להישאר בממשלה. נתניהו הבהיר בשיחה כי עצירת המלחמה לא על הפרק

זמן צפייה: 01:35

פרסום ראשון: ברקע הדיווחים על מגעים לעסקה, השר איתמר בן גביר מאיים שוב להפיל את הממשלה. כפי שדווח הערב (שלישי) במהדורה המרכזית, ביום ראשון נפגש בן גביר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - על רקע הפסגה בפריז - ואמר לו כי המתווה שמתגבש לא יאפשר לו להישאר בממשלה.

"אם תובא עסקה שכוללת את עצירת המלחמה או שחרור מחבלים רוצחים בצורה מאסיבית - אפרוש מהממשלה", אמר בן גביר לנתניהו. מנגד, הבהיר ראש הממשלה בשיחה כי עצירת המלחמה לא על הפרק.

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

גם היום, בדברים שאמר בביקור במכינה בעלי, אמר ראש הממשלה כי ישראל "לא תוציא את צה"ל מרצועת עזה ולא תשחרר אלפי מחבלים. זה לא יקרה". הוא הדגיש: "זה לא 'עוד סבב', לא עוד חילופי מהלומות, לא עוד מבצע - אלא ניצחון מוחלט. לא פחות מזה. אני מחויב לזה, הלוחמים שלנו מחויבים לזה, והרוב המוחלט של העם מחויב לזה".

נתניהו הוסיף: "אני שומע אמירות על כל מיני עסקאות, אז אני רוצה להבהיר: לא נסיים את המלחמה הזאת עם פחות מהשגת כל יעדיה. זה אומר חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".