היועמ"ש דורש מח"כ יזבק הסברים לדברים שאמרה בריאיון לחדשות 13

לקראת הדיון בפסילתה, מנדלבליט ביקש מחברת הכנסת מבל"ד להבהיר אם היא תומכת בפגיעה בחיילי צה"ל, לאחר שטענה בריאיון כי "החוק הבין-לאומי מאפשר לעמים תחת כיבוש לפעול למען שחרורם"

זמן צפייה: 02:20

בחירות 2020: לקראת הדיון בפסילתה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דרש הערב (ראשון) מחברת הכנסת מבל"ד, היבא יזבק, להסביר אם היא תומכת בפגיעה בחיילי צה"ל. זאת בעקבות ריאיון בחדשות 13, שבו טענה כי "החוק הבין-לאומי מאפשר לעמים תחת כיבוש לפעול למען שחרורם".

במכתב ששלח הערב מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה לבאי כוחה של יזבק, נאמר כי היועץ המשפטי לממשלה רואה בחומרה רבה התבטאויות "שמהן עולה, במפורש או במשתמע, תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, לרבות פגיעה בחיילי צה"ל".

היועמ"ש הסביר בהודעתו כי הבהרה זו נדרשת על מנת שיוכל להשלים את גיבוש עמדתו ביחס לבקשות הפסילה בעניינה.

עוד בחדשות 13:

עמיר פרץ: "העבודה-מרצ ככל הנראה תתמוך בפסילת ח"כ יזבק מבל"ד"

קמפיינים, דוכנים ושלטי חוצות: כך מעודדים הצבעה במגזר הערבי

ח''כ היבא יזבק והיועמ''ש מנדלבליט
ח''כ היבא יזבק והיועמ''ש מנדלבליט | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק היבא יזבק Heba Yazbak, חדשות 13

בתצהיר שהגישה לקראת הדיון בכנסת ביום רביעי בעניין פסילתה, דחתה יזבק את הטענות על תמיכתה במחבלים. "הפעילות שלי היא על פי חוק, והאלימות אינה דרכי. מעולם לא קראתי ולא אקרא לשימוש באלימות".

עוד הסבירה: "בריאיון עם רביב דרוקר ותמר איש שלום הסברתי שוב שאני מתנגדת למדיניות החיסולים הממוקדים, וכי אין פירוש הדבר שאני תומכת במעשים של קונטאר, וכי אני מתנגדת לפגיעה בחפים מפשע ובוודאי מתנגדת לפגיעה בילדים". לדבריה, "התנגדותי לחיסול קונטאר אין פירושה בשום אופן שאני תומכת במעשים שלו, לא נגד משפחת הרן ולא נגד אחרים. כל מה שרציתי הוא רק להביע את עמדתי העקרונית והמוסרית נגד חיסולים ללא קשר לזהות הקורבן".

חברת הכנסת היבה יזבק מהרשימה המשותפת
חברת הכנסת היבה יזבק מהרשימה המשותפת | צילום: חדשות 13

עוד התייחסה יזבק בתצהירה לבקשות שהוגשו לפסילתה: "הבקשות מנסות באופן מגמתי ומסולף למנוע את השתתפותי בבחירות לכנסת. הן לא מבוססות על עילות הפסילה הקבועות בחוק. הן רק המשך לריטואל קבוע שמתעורר בכל מערכות הבחירות לכנסת נגד רשימות ומועמדים ערבים בעשרים השנים האחרונות כאשר מטרתו היא דה-לגיטימציה ודמוניזציה".

יזבק הסבירה: "המבקשים את פסילת מועמדותי לא הזכירו דבר וחצי דבר מהסבריי הרבים שהופיעו בתקשורת כי מטרתם היחידה היא להמשיך במהלך הדמוניזציה ולהסית נגדי.