ח"כ צבי סוכות: "עסקת חטופים היא לא תמונת ניצחון"

חבר הכנסת מהציונות הדתית אמר בריאיון כי החזרת החטופים לא תסמן את ניצחון המלחמה - אלא אם הם יוחזרו במסגרת מבצע צבאי. על החזון ל"יום שאחרי" ברצועת עזה הוסיף: "ישראל צריכה לכבוש את צפון הרצועה, לספח אותה ולהקים שם יישובים". בהתייחסות לדיווחים על כך שנתניהו לא שלל הקמה של מדינה פלסטינית בשיחתו עם הנשיא ביידן: "הוא אומר הרבה דברים ומספר דברים לאמריקנים, אני לא מוטרד"

זמן צפייה: 07:21

ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) התייחס בריאיון ל"העולם הבוקר" לסוגיות המדיניות שעל הפרק, המשך הלחימה וסוגיית החטופים שנותרו ברצועת עזה. "אני מייחל להחזרת החטופים ואעשה מה שאני יכול, אבל זו לא תמונת ניצחון. זו הייתה יכולה להיות אם היינו מחזירים אותם בכוח, אבל כדי שהם יחזרו נצטרך לעשות עסקה", אמר סוכות.

בהתייחסות לדיווחים על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא שלל הקמה של מדינה פלסטינית בשיחתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, אמר סוכות: "נתניהו אמר בקולו שאין דבר כזה מדינה עם שליטה ביטחונית מבחוץ. מדינה פלסטינית תסכן את קיומה של מדינת ישראל, ואזרחי ישראל מבינים את זה. נתניהו יודע שזה לא יעבור את הציבור הישראלי - ואם הוא מספר דברים אחרים לאמריקנים זה עניין שלו".

בנוגע ל"יום שאחרי" המלחמה, חבר הכנסת מהציונות הדתית אמר: "צריך להילחם בהסתה ובטרור בכל הכוח. זה ייקח שנים אבל אנחנו וכל העולם צריכים להבין שזו מדינת ישראל והפלסטינים יכולים לחיות כאן עם זכויות במידה והם יכירו במדינה, אבל לא נראה שזה עומד לקרות בקרוב. המלחמה חייבת להסתיים בתמונת ניצחון כי ההרתעה הישראלית התרסקה. צריך לכבוש ולספח לפחות חלק מצפון הרצועה ולהקים שם יישובים ישראלים. אם זה לא יקרה אני לא רואה איך נוכל לשקם את ההרתעה".

תיעוד מפעילות הכוחות ברצועה חרבות ברזל
פעילות הכוחות ברצועה | צילום: דובר צה"ל

בהמשך הריאיון תקף את ראש המל"ל צחי הנגבי, ששיקר לחברי הכנסת לטענתו: "בסקירה ביטחונית שהוא נתן לנו בוועדת החוץ והביטחון הוא אמר דברים שונים מאוד ממה שנאמרו לנו על ידי הצבא. אני לא יכול לשתף בפרטים אבל הוא אמר דברים שונים בצורה חדה מדי. אני יצאתי בתחושה קשה מהסקירה שלו".