לאחר מינוי ליצמן: מי יהיו הבאים שיקבלו תיקים בממשלת המעבר?

חוטובולי וברקת מצפים לתיקי התפוצות והחקלאות בהתאמה, אך רה"מ משתהה ולא ממהר להעניק להם אותם. ביטן מחזיק ביד הבטחה להתמנות לשר, אך ייתכן שיוגש נגדו כתב אישום, ואז גם הוא יצטרך להתפטר

זמן צפייה: 01:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך להתפטר מתפקידיו כשר עד אחד בינואר - וישנם כבר חברי כנסת שלוטשים מבטים לעבר התיקים השונים. זאת, לאחר שהיום (ראשון) מונה יעקב ליצמן, יו"ר יהדות התורה, לשר הבריאות.

ש"ס דורשת את תיק הרווחה, ונתניהו עשוי לכאורה לתת להם אותו – אלא שתיק הרווחה הוא למעשה "העבודה והרווחה" וכולל גם עבודות בשבת – דבר שעלול להיות בעייתי מבחינתם.

ציפי חוטובלי וניר ברקת פעלו בכל כוחם למען נתיהו מול סער ושניהם, מצפים לתיקי התפוצות והחקלאות בהתאמה. נתניהו, עם זאת, לא ממהר לתת להם את התיקים – ואומר שיקבל החלטה רק לקראת סוף השבוע. ביטן מחזיק ביד הבטחה להתמנות לשר, אך הוא עשוי לקבל כתב אישום - ואז גם הוא יצטרך להתפטר.

עוד בחדשות 13:

רשמית: יעקב ליצמן מונה לשר הבריאות

לקראת סגירת הרשימות: חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן

מתלוננת נגד לייפר על מינוי ליצמן לשר: "סטירה בפרצוף הצדק"

Eqzgls
דוד ביטן

כאמור, מוקדם יותר היום מונה יו"ר יהדות התורה ליצמן לשר הבריאות באופן רשמי - זאת לאחר שעד כה כיהן בתפקיד כסגן שר. המינוי אושר על ידי מועצת גדולי התורה, שעד היום סירבה שחברי כנסת מטעם המפלגה יכהנו כשרים. זאת ברקע התחייבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי יפרוש מתפקידיו כשר עד 1 בינואר בשל שלושת כתבי האישום שהוגשו נגדו.

מארגון JCW, המלווה את הנשים שנפגעו לכאורה ממלכה לייפר, נמסר בתגובה למינוי: "מדובר בסטירה בפני כל קורבנות ההתעללות המינית בילדים בישראל ובכלל. חובה לזכור כי המשטרה המליצה להעמיד את ליצמן לדין בגין ניצול לכאורה של מעמדו ומרותו במשרד הבריאות, במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של פסיכיאטרים, על מנת למנוע את הסגרתה לאוסטרליה של עבריינית המין המסוכנת מלכה לייפר שמבוקשת לדין על עשרות רבות של אישומים קשים. לדעתנו מקומו של ליצמן הוא על ספסל הנאשמים ובוודאי לא סביב שולחן הממשלה".

כאמור, לפני כשבועיים נתניהו הודיע לבג"ץ כי עד אחד בינואר הוא יעזוב את תפקידו כשר הבריאות, שר הרווחה, שר החקלאות ושר התפוצות - ויישאר רק בתפקיד ראש ממשלה. זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר לי כי אינו יכול להמשיך לכהן כשר תחת כתבי אישום.