לאחר שהגישה נגדו כתב אישום: בן גביר פועל למנוע קידום שופטת

נציגי הימין בוועדה לבחירת שופטים מתנגדים לקדם את שופטת השלום ג'ויה סקפה-שפירא לבית המשפט המחוזי, לאחר שסיפקה כמה פסיקות שעוררו זעם בימין - ואף הגישה בעברה כתב אישום נגד השר לביטחון לאומי. נציגו של בן גביר בוועדה סירב להשיב האם הוא שוחח עם ראש מפלגתו על השופטת או על כתב האישום שהיא הגישה נגדו

זמן צפייה: 03:18

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פועל במטרה לעצור קידום של שופטת שהגישה נגדו בעבר כתב אישום, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית. השופטת, ג'ויה סקפה-שפירא, מכהנת בבית המשפט השלום, כך שקשה לדעת האם גישתה השיפוטית היא אקטיביסטית או שמרנית - ולכן עולה חשש כי התנגדות הממשלה לקידומה נובעת מנסיבות פרסונליות.

בנוסף להגשת כתב האישום נגד בן גביר בעת בה כיהנה כתובעת בפרקליטות מחוז ירושלים, סקפה-שפירא ניהלה מספר תיקים בעלי מאפיינים של פשיעה לאומנית, והיא סיפקה כמה פסיקות שעוררו זעם מצד גורמי ימין קיצוני.

בין היתר, השופטת עוררה זעם מימין כאשר הרשיעה את לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא שנהגה באלימות לא מוצדקת כלפי פלסטינית, וכן לאחרונה לאחר שהורתה על שחרורם של שני פלסטינים שהביעו תמיכה בחמאס לאחר טבח 7 באוקטובר.

ח"כ יצחק קרויזר
ח"כ יצחק קרויזר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בוועדה לבחירת שופטים יושב נציגו של בן גביר, חבר הכנסת מעוצמה יהודית יצחק קרויזר, שמתנגד יחד עם שני נציגי הימין האחרים לקידומה של סקפה-שפירא לבית המשפט המחוזי. קרויזר סירב לענות לשאלות חדשות 13 ולחשוף האם הוא שוחח עם ראש מפלגתו על השופטת או כתב האישום שהיא הגישה נגדו.

בהצבעה מחר בוועדה לבחירת שופטים, נציגי לשכת עורכי הדין וחברת הכנסת קרין אלהרר מהאופוזיציה מתכוונים לדחוף לקידומה של סקפה-שפירא, לנוכח העובדה שההתנגדות אליה אינה אידיאולוגית ונובעת מתוכן פסיקותיה. יו"ר הוועדה, שר המשפטים יריב לוין, מסרב להעלות את מועמדות השופטת להצבעה, אך נציגי לשכת עורכי הדין מקווים לכפות עליו הצבעה בשיתוף פעולה עם שופטי העליון החברים בוועדה.