השר זוהר אמר ש"כניסה לרפיח תסכן את החטופים" - ופרסם הבהרה

בדיון בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת, השיב השר מהליכוד על שאלת אחד הנוכחים במקום, שהביע חשש לגורל החטופים במקרה של פעולה ברפיח. לאחר שדבריו עוררו סערה - הוא הבהיר: "על אף הסיכון הכרוך בתמרון צבאי, זו הדרך להחזיר את כל החטופים הביתה"

השר מיקי זוהר
השר מיקי זוהר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התרבות והספורט מיקי זוהר סיפק אתמול (שני) אמירה הסותרת את עמדתו של ראש הממשלה וראש מפלגתו, כשקבע: "כניסה לרפיח מסכנת את החטופים". את הדברים אמר זוהר בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת, לאחר שנשאל על-ידי אחד המשתתפים בדיון האם פעילות אפשרית של צה"ל ברפיח תסכן את חיי החטופים - על כך השיב: "התשובה היא כן".

זוהר טען אתמול כי הפעילות הצבאית ברצועה משפרת את סיכויי השבת החטופים, אך היום נאלץ להבהיר את דבריו בנוגע לפעילות ברפיח בהודעה שפרסם. "הדרך היחידה להגיע לעסקה היא לחץ צבאי מאסיבי על החמאס, כולל כניסה קרקעית לרפיח", נכתב בהברה, "רק ככה החמאס יחתור לעסקה. על אף הסיכון הכרוך בתמרון צבאי, זו הדרך להחזיר את כל החטופים הביתה ולהבטיח את חיסולו המוחלט של חמאס".

בהתייחסות נוספת לנושא החטופים בדיון בכנסת אתמול, שר התרבות והספורט אמר: "ברור לכולנו שאם לא יחזרו החטופים הביתה אין כל אפשרות לשמור על האמון מול אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, שאנחנו מבטיחים להם דבר מרכזי - שכל מי שנמצא בסיטואציה מהסוג הזה יחזור הביתה. זו המחויבות שלנו לחברה הישראלית והחיילים שלנו".

הפגנת משפחות החטופים מחוץ לקריה
הפגנת משפחות החטופים מחוץ לקריה | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שלשום פורסם כי בניסיון להתניע עסקת חטופים נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שלח לקהיר את שליחו המיוחד למזרח התיכון, ברט מקגורק. הפגישות בבירת מצרים יעסקו בין היתר בפעולה ישראלית אפשרית ברפיח, אשר מטרידה מאוד את המצרים וגם את האמריקנים, וגם בסוגיית החטופים - והרצון להתניע התקדמות לקראת עסקה.