השר מיקי זוהר: "מקווה שהמפכ"ל ימשיך לכהונה נוספת"

שר התרבות והספורט זוהר התראיין בתוכנית "אלמוג בשישי", ואמר כי "שבתאי מפכ"ל טוב, עושה עבודה טובה ויש לו את היכולות". על המורדים בקואליציה: "אנשים חסרי אחריות שלא אכפת להם ממחנה הימין"

זמן צפייה: 08:14

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התראיין הערב (שישי) בתוכנית "אלמוג בשישי", והתייחס להודעת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהחליט לא להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. "שבתאי מפכ"ל טוב", אמר השר זוהר, "אני מאמין שתהיה דרך לפשר בינו לבין בן גביר, ומקווה שהוא ימשיך לכהונה נוספת, הוא עושה עבודה טובה ויש לו את היכולות".

בהמשך התייחס זוהר בדבריו לתוצאות הבחירות לוועדה לבחירת שופטים שהתקיימו ביום רביעי, ובה נבחרה נציגת האופוזיציה קארין אלהרר, לאחר שלפחות ארבעה חברי קואליציה הצביעו בעדה. "יש הערכות מי המורדים מהקואליציה", אמר זוהר והוסיף כי מדובר ב"אנשים חסרי אחריות שלא אכפת להם ממחנה הימין". הוא הוסיף כי אותם ח"כים "לא פעלו מאידיאולוגיה מסוימת אלא מתוך רצון לפגוע בנתניהו. זה לא טוב למדינת ישראל".

עוד אמר השר זוהר כי בהצבעה פומבית התוצאות היו אחרות: "אני מצר על ההחלטה של אלו שעשו את הפעולה מאחורי הפרגוד. בתקווה בעתיד, אם נקדם את הרפורמה וההצבעה תהפוך לפומבית ההתנהלויות האלה לא יחזרו על עצמן". הוא שלח מסר שהקואליציה צריכה להיות מאוחדת ומתואמת כי "אם נמשיך בהתנהלות הזו הקואליציה לא תאריך ימים ונמצא את עצמנו באופוזיציה לשנים ארוכות".

חברי הכנסת מצביעים על נציגי הוועדה לבחירת שופטים
חברי הכנסת מצביעים על נציגי הוועדה לבחירת שופטים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על ח"כ טלי גוטליב, שהתעקשה להתמודד על מקום בוועדה, אמר השר זוהר כי היא "פעלה מכוונות טובות אך באופן לא נכון, ובצד הפוליטי ניצחו אותנו וזו טעות. אין דרך אחרת מלבד להסביר לכל חברי הקואליציה שהם צריכים לפעול מתוך תיאום ואחדות ולא בשיטה של נבדלות. כך המשטר הפרלמנטרי עובד. יש אפשרות של קואליציה ואופוזיציה אך הקואליציה צריכה להיות מאוחדת, אחרת הממשלה שלנו תיפול".

ח''כ טלי גוטליב
ח''כ טלי גוטליב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהתייחס למהפכה המשפטית אמר השר זוהר כי הקואליציה עצרה את החקיקה כדי "לאחות את הקרעים בעם. לכן גם הלכנו לשיחות בבית הנשיא". עם זאת הוא סייג ואמר כי "כמו שזה נראה כרגע, לאופוזיציה אין רצון להגיע להסכמות. אם לא נצליח להגיע להסכמות בבית הנשיא, הרפורמה תתקדם באופן חד צדדי. השיחות לא נעשו בתום לב והסיכוי להסכמות כבר מזמן אפסי".

על הסכם גרעין אפשרי בין ארצות הברית ואיראן אמר השר זוהר: "אני רוצה להבהיר שממשלת ישראל יחד עם כל מערכת הביטחון שלנו לא תאפשר לאיראנים נשק גרעיני. אנו קוראים לארה"ב להבין שהאיראנים הם לא פרטנר. הדרך היחידה לטפל בהם היא צבאית או בסנקציות חריפות. אנו ערוכים לכל תרחיש".