פנס דחק בנתניהו: אל תתמקדו בארה"ב - תחסמו את כל מדינות העולם

פרסום ראשון: סגן הנשיא האמריקני ביקש מרה"מ שמדיניות הבידוד הביתי החדשה של ישראל תחול על כל השבים מחו"ל. פקידים בכירים ישראלים: המסר חיזק את תמיכת נתניהו במדיניות שמציע משרד הבריאות

זמן צפייה: 01:18

הקורונה - משבר עולמיסגן הנשיא האמריקני מייק פנס ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחת הטלפון ביניהם אתמול (ראשון) כי מדיניות הבידוד הביתי החדשה של ישראל תחול על החוזרים מכל מדינות העולם, ולא רק ארצות הברית ומדינות נוספות באירופה - כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13. פקידים ישראלים בכירים ציינו כי המסר של פנס חיזק אצל ראש הממשלה את התמיכה במדיניות שמציע משרד הבריאות.

פקידים ישראלים בכירים ציינו כי פנס אמר לנתניהו שהוא מבין את המצב שבו ישראל נמצאת, אבל אם המדיניות תתמקד בחוזרים מארצות הברית בלבד, הדבר לא התקבל בצורה טובה במדינה - במיוחד כאשר אף מדינה אחרת לא הודיעה על הגבלות ביחס לטיסות מאמריקה הצפונית. פנס אף הבהיר כי אם המדיניות החדשה תחול על כל מדינות העולם, לא תהיה לממשל טראמפ בעיה עם כך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שלושה ישראלים נוספים נדבקו בקורונה: מניין החולים עלה ל-42

בשל הקורונה: התייעצות ריבלין עם ראשי הסיעות תימשך יום אחד

אפקט הקורונה: מדדים בוול סטריט צנחו – המסחר הופסק ל-15 דקות

פגישת בנימין נתניהו ומייק פנס
פגישת בנימין נתניהו ומייק פנס | צילום: קובי גדעון/לע''מ

בתוך כך, נתניהו הודיע רשמית כי כל השבים מחו"ל ייכנסו לבידוד של 14 יום, למרות שמוקדם יותר היום, גם לאחר דיון בן כארבע שעות, לא הצליחו שרי הממשלה ונתניהו להגיע להסכמה בנושא על פי הערכות, הצעד ישפיע על כ-300 אלף ישראלים. על פי שני פקידים בכירים שהשתתפו בדיון, בכירי משרד האוצר הזהירו את נתניהו והשרים בישיבה כי הנזק למשק מבידוד ביתי לכל החוזרים מחו"ל יהיה ארבעה מיליארד שקלים לחודש.

ליצמן ונציגי משרד הבריאות אמרו בישיבה כי יש לבצע את המהלך על אף שהוא קשה, כיוון שזו הדרך היחידה למנוע אובדן שליטה. "אם לא נעשה את זה היום נמצא את עצמנו עושים זאת עוד שבוע רק במצב רע בהרבה", אמרו אנשי משרדו בישיבה. לעמדת ליצמן הצטרפו שר האוצר משה כחלון, השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

שר הכלכלה אלי כהן הזהיר מההשלכות הכלכליות של מדיניות חדשה כזו. השרים יריב לוין, אקוניס ודרעי הצטרפו אליו והתנגדו לדרישת בידוד ביתי לכל ישראלי השב מחו"ל. גורמים בכירים שהשתתפו בישיבה מסרו כי נתניהו לא קיבל החלטה בסיום הדיון ואמר לשרים כי ברצונו לקיים התייעצויות נוספות וכי יכריע מאוחר יותר הלילה.

בניסיון להילחם בהתפשטות הווירוס, בצה"ל החליטו היום על הרחבת הנהלים וכעת, חיילים השבים מכל המדינות - גם אלו שלא נמצאות ברשימה של משרד הבריאות, לא יוכלו להיכנס לבסיסים במשך כשבועיים. עד כה, 2,100 חיילים מבודדים - ו-300 כבר סיימו את תקופת הבידוד וחזרו ליחידות.