זוהר: לא היה שום איום על היועמ"ש - אמרתי מה אני מקווה שיקרה

יו"ר הקואליציה טען בריאיון בחדשות 13 כי דבריו הוצאו מהקשרם, אלא התכוון שייחשפו הקלטות מפרשת הרפז. "ההבטחה מבוססת על עובדות - לא אמרתי שיש לי אפשרות או יכולת לחשוף עוד הקלטות"

זמן צפייה: 06:54

לאחר שנחקר במשטרה בחשד לסחיטה באיומים, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הכחיש הערב (חמישי) בריאיון בחדשות 13 כי איים על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בריאיון רדיו שערך בחודש שעבר. זוהר הזהיר בריאיון כי אם היועץ לא יתפטר ויסגור את תיקי נתניהו עלולות להתפרסם הקלטות נוספות שלו. לטענת יו"ר הקואליציה, "לא היה שום איום - אמרתי בריאיון שאני סבור, חושב, מרגיש ורוצה שייחשפו הקלטות נוספות של מנדלבליט, לא אמרתי שיש לי אפשרות או יכולת לעשות זאת".

עוד טען זוהר כי דבריו היו הבטחה שמבוססת על עובדות בשטח, והוא התייחס להקלטות בפרשת הרפז, שבהן מנדלבליט היה מעורב. "אמרתי חד משמעית שאני לא מאיים, גם אחרי שראיתי את כל הכותרות השקריות הבהרתי את זה", אמר יו"ר הקואליציה. "אני חושש שהחקירה הייתה פוליטית - חקירת השתקה. לא האמנתי שהפרקליטות תנסה להשתיק אותי כך. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, צריך לשמוע דעות גם אם הן קשות לשמיעה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ טוען לזיופים במתקפת ציוצים; קמפיין ביידן: "הוא נואש"

"הטיל עליו אימה משמעותית": אביעד משה נאשם גם בהתעללות בבנו

ניסנקורן: ללא שינוי בנושא התקציב והמינויים – לא נוכל להמשיך

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום נחקר זוהר במשטרה בחשד לעבירות של סחיטה באיומים כלפי מנדלבליט. כאמור, המשטרה, בליווי פרקליטות המדינה, פתחה בחקירה בעקבות התייחסותו להקלטות מנדלבליט שנחשפו בחדשות 12, בהן נשמע היועץ המשפטי לממשלה אומר דברים בוטים נגד פרקליט המדינה דאז שי ניצן. זוהר האשים את השניים וטען כי הם תיאמו עמדות על מנת להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה - "בכל מחיר", כלשונו.

"אנחנו רק מחכים שעוד ועוד אמת תיחשף ותצא לאור", אמר זוהר בריאיון ל-103FM, "כך יתברר שכל מה שאמרנו היה נכון, כל הטענות שלנו לתיאום מושחת בין ניצן לבין מנדלבליט - שבעצם נסחט על ידי ניצן להגיש את כתבי האישום בכל מחיר נגד רה"מ". לטענתו, "יש עוד שיחות שהוקלטו" - אולם, בשלב זה, סירב לחשוף במה מדובר ואיים כי "אם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום נגד נתניהו תהיה פה רעידת אדמה. לא תהיה שום ברירה למנדלבליט אלא להתפטר".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

בתום הריאיון, ולאחר שרבים יצאו נגד דבריו, הוציא זוהר הודעת הבהרה לפיה "למען הסר ספק, אני מבקש להבהיר כי לא שוחחתי כלל עם רה"מ או מי מאנשיו לפני הריאיון, בו הוצאו דבריי מהקשרם בעניינו של מנדלבליט. הדברים שנאמרו על ידי בעידנא דריתחא היו על דעת עצמי ולא הייתה לי שום כוונה לאיים על איש. גם אם דבריי הובנו אחרת אני מבקש להבהיר שוב כי לא היתה לי שום כוונה או רצון להביע איום כזה או אחר כנגד היועמ"ש לממשלה".

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "הדברים של חבר הכנסת מיקי זוהר נאמרו ללא ידיעתו של ראש הממשלה והם אינם על דעתו. ראש הממשלה לא שוחח בנידון עם חבר הכנסת זוהר. ראש הממשלה מסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו".