נציגי המפלגות הערביות סיכמו: "מחויבים לרוץ ברשימה משותפת"

נציגי חד"ש, רע"ם, בל"ד ותע"ל, הגיעו בתום פגישה לסיכום, לפיו לא ירוצו עוד תחת שתי רשימות נפרדות, אלא תחת רשימה אחת. "הבחירות האחרונות היו מכה קשה. המסקנה - לשוב לרשימה המשותפת"

נציגי המפלגות הערביות בכנסת, חד"ש, רע"ם, בל"ד ותע"ל סיכמו היום (חמישי) בתום פגישה כי ירוצו יחד בבחירות הקרובות, תחת רשימה משותפת. בפגישה השתתפו מזכ"ל חד"ש מנצור דהאמשה, מזכ"ל תע"ל אוסמה סעדי, יו"ר הוועד המרכזי של רע"ם אבראהים חג'אזי ויו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה.

"כל הצדדים הביעו את מחויבותם המלאה לרשימה המשותפת, והבהירו שריצה ביחד בבחירות היא כוונתם היחידה והבלעדית", נמסר בהודעה משותפת. "נציגי כל המפלגות גם הדגישו את הצורך הדחוף למהר בהשלמת הרכבתה מחדש של הרשימה המשותפת, כדי שנוכל לצאת בקמפיין בחירות אפקטיבי שיחזק את הייצוג הפוליטי של הציבור הערבי".

עודה, שחאדה, טיבי, עבאס
עודה, שחאדה, טיבי, עבאס | צילום: רויטרס

"נציגי המפלגות דנו בדרכים לגבש את מצע הרשימה המשותפת, תכנית העבודה הפרלמנטרית והחזון האסטרטגי, כדי שלבנייתה המחודשת של הרשימה המשותפת יהיו יסודות מוצקים שיבטיחו את פיתוחה, תפקודה היעיל ומיצוי חשיבותה הלאומית, המדינית והחברתית, וכדי שנוכל להגביר את ההשתתפות העממית והציבורית בעשייה המשותפת ולהביא לידי ביטוי ראוי את היכולות והמשאבים המגוונים שקיימים בחברה הערבית – ובהקשר זה גם הוחלט להקים צוותי עבודה וייעוץ שילוו את העבודה הפרלמנטרית, הבינלאומית והעממית של הרשימה המשותפת", נמסר.

"המפלגות מדגישות כי תוצאות הבחירות האחרונות היוו מכה קשה למאמץ הפוליטי שלנו בחברה הערבית, דבר המחייב את כולנו להפקת לקחים והסקת מסקנות – ואחת המסקנות הברורות היא השיבה לרשימה המשותפת וחיזוק המחויבות אליה – לא רק בשל הצורך של המפלגות בה, אלא בהיותה הדרישה הציבורית הנרחבת והמשמעותית ביותר", אמרו. "בימים הקרובים נקיים סדרת פגישות כדי להמשיך ולהתקדם במשא ומתן ולהגיע להסכם סופי שיכלול את המצע המפורט, תכנית העבודה המשותפת, הרכב הרשימה ומנגנוניה הארגוניים".