יו"ר נעם: "אבטל את מצעד הגאווה בי-ם"; נתניהו: "ימשיך לצעוד"

בריאיון לעלון השבת "עולם קטן" הבהיר אבי מעוז את אמירתו שלפיה ביטול מצעדי הגאווה הוא לא חלם מההסכם הקואליציוני: "לא הקשבתם למה שאמרתי. זו חרפה שיש מצעד, בטח בירושלים, וברור שצריך לבטל אותו. המצעדים הללו פוגעים בירושלים הקדושה". נתניהו: "מצעד הגאווה ימשיך לצעוד"

זמן צפייה: 02:07

יו"ר סיעת נעם אבי מעוז, שהתמודד לכנסת מטעם מפלגת הציונות הדתית, הבהיר השבוע בריאיון לעלון השבת "עולם קטן", שאמירתו: "ביטול מצעדי הגאווה אינם חלק מההסכם הקואליציוני" לא הובנה כראוי. במהלך הריאיון, מעוז טען: "לא הקשבתם למה שאמרתי בהודעה לתקשורת. אני חושב שזו חרפה שיש מצעד, בטח בירושלים, וברור שצריך לבטל אותו".

עוד אמר מעוז: "צריך לבטל את מצעד הגאווה בירושלים תחילה. אני אדאג לבטל אותו, זו בושה וחרפה. אני הכי דוגרי בזה. בהסכמים הקואליציוניים זה אכן לא עלה, אבל אני לא מסתיר, ודאי שהייתי רוצה לבטל את זה. יש חוק שאוסר עירום בציבור, אבל שלוש מאות בני אדם, על בסיס לקונה בחוק שמתירה בעבור מיצג אומנותי להתערטל בציבור, הלכו לערד, הביאו צלם בינלאומי והצטלמו בעירום".

בריאיון מתואר כי מעוז הרים את קולו: "השתגענו?! כבר הגשתי הצעת חוק לבטל את הלקונה הזו, שגם בעבור אירוע אמנותי לא תותר התערטלות בציבור. לא יכול להיות דבר כזה". הוא פנה למראיין איתמר סג"ל: "אתה יודע כמה המצעדים הללו פוגעים בירושלים הקדושה, במרחב הציבורי שלה?! אתה רוצה להפגין? תפגין. אבל מצעד תועבה זנותי בפרהסיה?! הרי זו הפרהסיה של המדינה היהודית! אני מרגיש שאני מבטא את דעתם של רוב תושבי מדינת ישראל, שחושבים שאת המצעד הפומבי צריך להפסיק, כי הפרהסיה הציבורית היא פרהסיה של מדינה יהודית".

מצעד הגאווה בירושלים. יוני האחרון
''המצעדים הללו פוגעים בירושלים הקדושה'', טוען מעוז. מצעד הגאווה בירושלים, יוני האחרון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיב על אמירתו של יו"ר נעם: "מצעד הגאווה בירושלים ימשיך לצעוד. הממשלה בראשותי לא תפגע בקהילת הלהט"ב ובזכויות של כל אזרחית ואזרח בישראל. נדאג בערבות הדדית לכלל אזרחי ישראל ונעבוד כדי לשפר את החיים של כולנו - זאת המשימה שלנו".

אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות מסר בתגובה: "מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים יצעד השנה כמו בעשרים השנים האחרונות. קיומה של הקהילה הגאה בירושלים הוא עובדת חיים קיימת והיא אינה תלויה בגחמותיהם של פוליטיקאים כאלה ואחרים. מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הוא הפגנה וזכות ההפגנה והמחאה עדיין בתוקף. המצעד יצעד ב-1 ביוני 2023 ברחובות ירושלים למען שוויון, סובלנות, אהבה ודמוקרטיה ונשמח לראות גם את ח''כ אבי מעוז צועד איתנו".

ביום שאחרי חשיפת חדשות 13 על אודות ההסכם בין הליכוד ליו"ר נעם אבי מעוז, לפיה הוא יקבל את היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך - מה שיאפשר לו שליטה על תכנים חינוכיים וקבלת החלטות בנוגע לאילו אירגונים ייכנסו לבתי הספר - הודיעה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון כי תקיים "כנס חירום" בשבוע הבא שאליו יוזמנו הורים, מורים, מנהלים וארגונים אזרחיים.

Whatsapp Image 2022 12 01 At 1
את המחיר של מכירת החיסול הערכית שמוביל נתניהו ישלמו הילדים של כולנו''. שרת החינוך שאשא ביטון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במקביל, גורמים במפלגת נעם אמרו כי סגן השר המיועד בוחן את האפשרות להציב את רוני ססובר כמי שתעמוד בראש היחידה שתועבר ממשרד החינוך למשרד ראש הממשלה. בינתיים, נמשכת המתקפה על ההחלטה. כמו כן, הרשות ל"זהות יהודית לאומית" תקבל לפי ההסכם הקואליציוני של הליכוד עם נעם 100-150 מיליון שקלים בבסיס התקציב. מדובר בסכום כפול מהסכום שבו מתוקצבת כיום הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שעומד על 70 מיליון שקלים בבסיס התקציב.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה: "אדם ששנאתו אמונתו ישלוט בתכנים שילמדו ילדינו בבתי הספר. האיש עם הדעות החשוכות ביותר יקבע מה התכנים שילמדו הילדים שלנו בבית הספר ומי הגופים שיפעילו אותם, עם תקציב של מעל שני מיליארד שקל. מדובר בחרפה מוסרית שתפגע בחינוך של כל ילדי ישראל ותפרק את מערכת החינוך. את המחיר של מכירת החיסול הערכית שמוביל נתניהו ישלמו הילדים של כולנו".

מנעם נמסר: "מזכירים למי שעלול להתבלבל: בעוד שאת אג'נדות הפרוגרס החדירו למשרד החינוך במחשכים, בלי דיון ובטח שבלי חקיקה או בחירות – את החזרת מערכת החינוך לזהות יהודית הצגנו שוב ושוב לפני הבחירות, ובה עם ישראל בחר. מציעים לנאורים ולמתקדמים שמאשימים אותנו בשנאה וחושך ללמוד כיצד עובדת דמוקרטיה".