ליברמן תוקף: "ההצבעה לאלהרר בכנסת - דיל בין לפיד לנתניהו"

יו"ר ישראל ביתנו טען בחשבון הטוויטר שלו כי ההצבעה לנציגת הכנסת לוועדה לבחירת שופטים הייתה "הצגה אחת גדולה", והוסיף: "לפיד וגנץ רצו להראות 'הישג', והאינטרס של נתניהו היה להקפיא את המהפכה המשפטית". ליברמן תקף: "גנץ ולפיד הרימו דגל לבן"

אביגדור ליברמן
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום (שבת) להצבעה במיליאת הכנסת ביום רביעי בה נבחרה ח"כ קארין אלהרר כנציגת הכנסת לוועדה לבחירת שופטים, וטען בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"הצגה אחת גדולה", המשקפת דיל מרובע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי, לפיד ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.

"ביומיים האחרונים שוחחתי עם שורה של בכירים מאוד בליכוד. התמונה המסתמנת, היא שכל מה שהיה ביום רביעי בכנסת, סביב ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים הייתה הצגה אחת גדולה. מי שהצביעו עבור קארין אלהרר ופנינה תמנו שטה היו גם חברי הכנסת של ש"ס, בהוראה של דרעי ואולי אף דרעי בעצמו, ובידיעת נתניהו, גנץ ולפיד", כתב ליברמן.

נתניהו ודרעי
נתניהו ודרעי | צילום: רויטרס

יו"ר ישראל ביתנו הוסיף: "האינטרס של לפיד וגנץ היה להראות 'הישג' בהצבעה בכנסת, האינטרס של נתניהו היה להקפיא את ההפיכה המשטרית על מנת להגיע לוושינגטון ולמסמס את המחאה, והאינטרס של דרעי היה להמשיך את השיחות בבית הנשיא על מנת לסלול את דרכו לממשלה".

"נתניהו ודרעי הבינו שללא נציגת האופוזיציה בוועדה תקום סערה ציבורית והכל יתפוצץ. לכן פעלו כפי שפעלו בתיאום מלא עם גנץ ולפיד, ולכן גם ההודעה של גנץ ולפיד, שהם משהים את השיחות עד לבחירת נציג הקואליציה לוועדה וכינוסה, גם האמירה הזאת היא עבודה בעיניים, הכל בלוף. זה פשוט המשך שיתוף פעולה, וחלק מאותה הסכמה של גנץ ולפיד להכשיר את דרעי ולהכניסו לממשלה. גנץ ולפיד הרימו דגל לבן, ועשו מכירת חיסול של הציבור הליברלי במדינת ישראל, לצערי זו האמת מאחורי השיחות בבית הנשיא וההצבעה בכנסת ביום רביעי", סיכם.

יאיר לפיד וקארין אלהרר
יאיר לפיד וקארין אלהרר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי נציגת האופוזיציה קארין אלהרר נבחרה לוועדה ביום רביעי - 58 הצביעו בעד מינויה, ו-56 הצביעו נגד. בחברת הכנסת טלי גוטליב, לעומתה, תמכו 15 לעומת 59 שהתנגדו. גנץ ולפיד מסרו בהצהרה לאחר פרסום התוצאות: "אין טעם בשיחות ללא הוועדה לבחירת שופטים. נתניהו פעל נגד המדינה". נתניהו בתגובה: "היום הוכח שגנץ ולפיד חיפשו כל תירוץ כדי לפוצץ את ההידברות".

משמעויות ההצבעה: בעוד 30 יום תתקיים הצבעה נוספת על המינוי השני לוועדה. לפחות 4 חברי קואליציה הצביעו נגד החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצבעה החשאית. העיכוב בפרסום התוצאות - שארך מעל לשעתיים - נגרם בשל התוצאה הצמודה, חברי ועדת הקלפי ספרו את הטפסים 3 פעמים כדי לוודא את התוצאות.