אחרי הביקורת: מאיר שטרית פורש מהוועדה לאיתור היועמ"ש

כשבועיים לאחר שגדעון סער הביא לאישור הממשלה את מינויו של השר לשעבר, שחתם על הסכם עם עוזרת ביתו שאיימה לתבוע על פגיעה בזכויותיה והטרדה מינית, שטרית הודיע על פרישה. "דמי אינו הפקר"

זמן צפייה: 00:23

השר לשעבר מאיר שטרית הודיע הבוקר (שני) לשר המשפטים גדעון סער כי הוא פורש מהוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה, זאת כשבועיים לאחר שסער הביא את מינויו לאישור הממשלה. כזכור, השר לשעבר שטרית חתם ב-2014 על הסכם עם עוזרת ביתו שאיימה לתבוע על פגיעה בזכויותיה והטרדה מינית.

במכתב ששלח לשר המשפטים, כתב שטרית כי "המתקפות הפרועות עלי וגם עליך שלא פסקו גם אחרי החלטת הממשלה העלו אצלי הרהורים נוגים וצער. נדהמתי מההשתלחות הבוטה בי תוך הסתמכות על עלילה שקרית ותוך שימוש של שקרים ממש כדי להגביר את המתקפות. דמי אינו הפקר".

מאיר שטרית
מאיר שטרית | צילום: רפי קוץ

בהמשך המכתב הוסיף לכתוב השר לשעבר: "באווירה הציבורית הלא עניינית והפוגענית שנוצרה, החלטתי לוותר על ההיענות לבקשתך לתרום מהידע והניסיון שלי כשר משפטים לשעבר בפרט לבחינת המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה".

בתגובה לפרישתו, יו"ר נעמת, חגית פאר, כתבה "טוב עשה מאיר שטרית שפרש - מי ששותף לבחירת היועץ המשפטי חייב להיות נקי מכל עננה ערכית שמרחפת מעליו. המבחן במדינת ישראל של שנת 2021 הוא לא רק המבחן הפלילי אלא גם זה הערכי ציבורי".

כזכור, שטרית חתם בעבר על הסכם "דמי שתיקה" עם עוזרת שהועסקה בביתו ופוטרה לאחר שהיא איימה לתבוע בגין פגיעה בזכויותיה ובגין הטרדה מינית - הסכם שנחשף ע"י פרשננו ברוך קרא בשנת 2014.

שטרית הכחיש מכל וכל את הטענות. המשטרה לא חקרה את הנושא משום שהעוזרת, שכאמור חתמה על הסכם לשמירת סודיות, לא שיתפה פעולה עם המשטרה. בהנחית היועץ המשפטי לממשלה דאז, ביקשה המשטרה ביוני 2014 מהעוזרת למסור עדות, אך היא לא נענתה לבקשה וחודש מאוחר יותר סגר היועמ"ש את התיק.

מאיר שטרית מצביע בבחירות לנשיאות
מאיר שטרית מצביע בבחירות לנשיאות | צילום: רויטרס

ההסכם נחשף יום לאחר שכמעט נבחר שטרית לנשיא העשירי של מדינת ישראל שלבסוף הפסיד בבחירות לראובן (רובי) ריבלין. ימים לאחר הטענות שהעלתה העוזרת בשנת 2012, כולל הוכחות לכאורה לעניין ההטרדה המינית, פנה שטרית לעורך דין מוכר לדיני עבודה, וזה הגיע עם העובדת להסכם מהיר ואפקטיבי לפיו ישלם לה 270 אלף שקלים בתמורה לוויתור על כל טענה מצדה.