איזנקוט הכין מסמך התחייבות: מי שלא מרוצה – שיתפטר

הרמטכ"ל לשעבר שנכנס השבוע לפוליטיקה ניסח מסמך התחייבות כלקח מאירועי הכנסת האחרונה שבמסגרתו אנשיו יחתמו שאם לא יהיו מרוצים מהתנהלות הקואליציה אם יהיו חלק ממנה, יתפטרו ויחזירו את המנדט

זמן צפייה: 02:33

מנסה להפנים לקחים מאירועי עבר: הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ניסח מסמך התחייבות לאנשים שיצרף כחלק מרשימת המחנה הממלכתי ובמסגרתו הם יחתמו כי אם לא יהיו מרוצים בקואליציה, אם המפלגה תהיה חלק ממנה, הם לא יתפלגו ממנה אלא יתפטרו ויחזירו את המנדט. כך נודע הערב (שישי) לחדשות 13.

עם זאת, יש לציין כי למסמך אין כל מחויבות משפטית אלא ציבורית בלבד. בנוסף, איזנקוט פעל לייצר אופק של דמוקרטיזציה בדמות מוסדות ופריימריז בהמשך. הניסיון מלמד שמפלגות עם מנגנון בחירה יש להן סיכוי לשרוד יותר לאורך זמן.

בנוגע לעימות המתמשך בין איתמר בן גביר לבצלאל סמוטריץ', כפי שזה נראה השבוע אפשר לסמן את הדרך לריצה נפרדת של שניהם. עם זאת, סגירת הרשימות היא רק ב-15 בספטמבר ועשוי להיות לחץ מצידו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'
בן גביר וסמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע הבא שני מרוצי פריימריז. ביום שלישי יבחרו במרצ את היו"ר ואת הרשימה למפלגה. בקרב על הראשות נמצאים זהבה גלאון ויאיר גולן. גם בציונות הדתית יערכו פריימריז לרשימת המפלגה.