מיה רגב בדמעות בכנסת: "הנשים שם יושבות ומחכות שיבואו להציל אותן"

בוועדת הכנסת לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי מתקיים דיון חירום בנושא מצבן של הנשים החטופות בעזה. אחותה של רומי גונן הקריאה עדויות קשות על מה שעוללו המחבלים ב-7 באוקטובר. שרון קוניו, ששוחררה מהשבי ובעלה דוד עדיין חטוף, קראה בדמעות: "גם גברים עוברים התעללות נוראית בשבי, אל תשכחו אותם"

זמן צפייה: 04:22

בוועדת הכנסת לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי מתקיים הבוקר (שלישי) דיון חירום בנושא מצבן של הנשים החטופות בעזה, בו דיברה מיה רגב, אשר שוחררה מהשבי בעסקת החטופים לפני כארבעה חודשים. "כל אישה שם עוברת הטרדה מינית בדרך זו או אחרת", אמרה רגב, "לא האמנתי כששמעתי שיוצאים לפגרה. הנשים שם יושבות ומחכות שיבואו להציל אותן, שהממשלה תציל אותן".

"לא משנה איך תנסו ליפות את זה או לשנות את זה, הפקירו אותי פעם אחת, ואני יושבת שם ומחכה ואומרת - אוקיי, עוד כמה ימים יבואו להציל אותי. זה לא הגיוני, כל כך הרבה נשים בשבי, איפה זה נשמע? אני חזרתי אחרי 50 יום, ואני מתמודדת עם דברים... אני לא רוצה לתאר לעצמי מה עובר עליהם שם 179 ימים".

ירדן גונן, אחותה של רומי גונן שנחטפה ממסיבת הטבע ברעים, הקריאה בדיון עדויות קשות על מה שעוללו המחבלים לנשים ולגברים ב-7 באוקטובר. "למה מרגיש לי, סליחה, ששמים עלינו אלף זין", אמרה ירדן, "כאילו הן אשמות במה שקרה". שרון קוניו, ששוחררה מהשבי ובעלה דוד עדיין חטוף, קראה בדמעות: "גם גברים עוברים התעללות נוראית בשבי, הם שבר כלי, אל תשכחו אותם. חייבים להגיע לעסקה שכוללת את כולם".

במהלך הדיון, החלו דין ודברים בין יו"ר הוועדה ח"כ פנינה תמנו-שטה לבין ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית. בעקבות הוויכוח בין השתיים, במהלכו הורחקה וולדיגר מהוועדה, החליטו כמה מבני משפחות החטופים לצאת החוצה.

שרון קוניו בכנסת
שרון קוניו בכנסת
דיון חירום בכנסת על מצבן של החטופות בעזה
דיון חירום בכנסת על מצבן של החטופות בעזה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מיה רגב בדיון חירום בכנסת על מצבן של החטופות בעזה
מיה רגב בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי, השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ, נפגש אתמול עם חטופות ששוחררו מהשבי בקריה בתל אביב, לצד חברו למפלגה השר חילי טרופר. מלשכת גנץ נמסר כי השרים הדגישו בפגישה כי המאמצים להשבת החטופים כולם נמשכים כל העת, וכי השבתם היא מטרה בקדימות וחשיבות עליונה.

השרים גנץ וטרופר בפגישה עם חטופות ששוחררו מהשבי
השרים גנץ וטרופר בפגישה עם חטופות ששוחררו מהשבי

אתמול אמרו בכירים ישראלים לחדשות 13 כי בניגוד לדיווחים הערביים, המשא ומתן על מתווה לעסקת חטופים לא תקוע - והמגעים נמשכים. הבכירים הוסיפו כי אין כוונה שהמשלחת הישראלית תשוב מקהיר, והוסיפו: "הנסיעה חשובה ויש פוטנציאל להתקדמות, אך מוקדם לאופטימיות"

"צריך לראות שיש הצעה אמיתית מצד חמאס להתקדם", הוסיפו הבכירים, "ויש לראות כיצד סינוואר בוחר להתייחס למרחב הגמישות העדכני לסוגיות במחלוקת, בעיקר סביב חזרה לצפון הרצועה. זה המבחן האמיתי של חמאס: האם הוא מוכן להגיע לעסקה או שהוא מעוניין להמשיך לגרור רגליים".