מתן כהנא: "נתמוך בממשלה כשהיא תעשה דברים טובים"

השר לשעבר וחבר הכנסת מהמחנה הממלכתי התראיין בתוכנית "המטה המרכזי", ואמר כי הוא מקווה שהממשלה החדשה תפעל למען אזרחי ישראל. עוד הוא הוסיף כי מפלגתו תתנהל באופוזיציה בצורה אחראית, וטען כי זה לא משנה מי יהיה שר הביטחון: "צה"ל צריך להישמע לדרג המדיני"

זמן צפייה: 07:44

ברקע המגעים להקמת קואליציה ולהרכבת הממשלה, ח"כ מתן כהנא התראיין הערב (שבת) בתוכנית "המטה המרכזי", ואמר שהוא לא חושב שבתוך האופוזיציה כולם יפעלו יחד כגוש אחד, אך טען כי תהיה התנהלות "אחראית וממלכתית". "איפה שהממשלה תעשה דברים טובים אנחנו נתמוך בה", אמר כהנא, "ואיפה שהיא תעשה דברים פחות מוצלחים אנחנו נפעל נגדה. בסופו של דבר אנחנו לא נהיה אופוזיציה למדינת ישראל, כמו שחווינו בשנה האחרונה, אנחנו נהיה אופוזיציה נגד הממשלה".

השר לשירותי דת לשעבר הגיב על תוצאות הבחירות, שהניבו ניצחון לגוש הימין: "המציאות מוכיחה שלא הצלחנו לשכנע את הציבור שהבשורה שלנו מספיק חזקה. לא הצלחנו לשכנע את הציבור שמי שיכול להביא ביטחון אלה שני רמטכ"לים לשעבר ומי שהיה שר ביטחון". עוד הוסיף: "הציבור כנראה הלך אחרי סיסמאות פופוליסטיות ונפנופי אקדחים".

על מפלגתו, המחנה הממלכתי, שקיבלה 12 מנדטים, אמר כהנא: "זה לא מה שציפינו, חשבנו שיהיו הרבה יותר (מנדטים), לכיוון ה-16, 17, 18. חשבנו שאנחנו מייצגים משהו טוב ואיכותי, ובשורה של 'ביחד' לכל חלקי העם. הציבור לא קנה את זה, ההכרעה של הציבור מאוד ברורה". על השאלה האם המפלגה תצטרף לקואליציה עתידית תחת בנימין נתניהו אמר שזו שאלה "לא רלוונטית", וטען כי הציבור אמר הוא רוצה ממשלת "ימין על מלא".

מתן כהנא
מתן כהנא | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

על סוגית מינוי שר הביטחון הבא אמר חבר הכנסת: "אני מקווה שנתניהו יפעל באחריות ויתן את זה לאנשים שמתאימים לתפקיד ולא לאנשים חסרי ניסיון שהתבטאו בצורה מאוד לא אחראית". עוד הוסיף על מינוי אפשרי של בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, לתפקיד: "אני חושב שאם סמוטריץ' יהיה שר ביטחון והוא יעמוד בכל הדברים שהוא אמר כמו פירוק הרשות הפלסטינית, כמו פירוק המנהל האזרחי וכמו מינוי של קצינים על פי גודל הכיפה, אנחנו הולכים למקום רע מאוד". עם זאת, הוסיף כי בכל מקרה "צה"ל צריך להישמע לדרג המדיני".

כנשאל האם הוא מתחרט על הקמת הממשלה תחת נפתלי בנט, כשהיה חבר במפלגת ימינה, אמר השר לשעבר: "בדיעבד אני חושב שעשינו את הדבר הנכון, אני חושב שגם ההיסטוריה תשפוט אותנו לחיוב על הדבר הזה. הראנו שאפשר לעשות דברים אחרת ושאפשר לעבוד כולם ביחד, ימין, שמאל, מרכז וגם ערבים".