היועמ"ש: "הפרסומים על שיקולים לא מקצועיים בבג"ץ חסרי ביסוס"

באירוע של הסנגוריה הצבאית, הגיב מנדלבליט לדברי הפרשן אמנון אברמוביץ', לפיו מינוי יריב לוין למשרד המשפטים יפגע בנתניהו – במידה ויעמוד לדין. "לא היה כדבר הזה, ולא יהיה"

זמן צפייה: 01:05

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, דחה היום (ראשון) באירוע מורשת של הסנגוריה הצבאית, אמירתו של הפרשן אמנון אברמוביץ' לפיה גישה תקיפה מול בית המשפט העליון תפגע במעמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במידה ואכן יעמוד לדין.

"העיקרון בדבר עבודה ממלכתית, א-פוליטית ונעדרת משוא פנים הוא אבן יסוד בעבודתם של כלל הגופים המשפטיים הפועלים בשירות המדינה. זהו עיקרון יסודי המהווה תנאי בלעדיו אין ליכולתנו לשרת את הציבור, ולהגן על שלטון החוק", אמר. "העיקרון הזה מלווה גם אותנו במוסד היועץ המשפטי לממשלה בעשייה היומיומית – בייעוץ המשפטי לממשלה, בייצוג המדינה בערכאות ובאכיפת הדין. מכוחו של עיקרון זה, השיקולים המכוונים את עבודתנו הם לעולם שיקולי הדין והמשפט".

"בימים האחרונים היו פרסומים שונים כאילו ישנם שיקולים לא מקצועיים שעלולים חלילה להשפיע על עבודתנו, בהקשר למינויים כאלה ואחרים", המשיך. "אני מבקש להבהיר באופן הברור ביותר כי הפרסומים הללו הם חסרי כל ביסוס. הם רעים ומזיקים. לא היה כדבר הזה ולא יהיה כדבר הזה".

עוד בחדשות 13:

ועדת הבחירות המרכזית: טענת הימין החדש על אי סדרים – מצג שווא

לפיד על אמירתו כי ימרר את חיי הקואליציה: "התכוונתי לכל מילה"

חמאס מרוצה מתוצאות הבחירות ומבין: ההסדרה תימשך • פרשנות

השר יריב לוין בריאיון ל"המטה המרכזי"
השר יריב לוין בריאיון ל"המטה המרכזי" | צילום: חדשות עשר

שלשום אמר הפרשן גיא פלג: "אני לא מעלה על דעתי שראש הממשלה שיודע שענייניו צפויים להתגלגל בבית המחוזי כנראה בעליון בערעור ייתן את התיק ליריב לוין. זה משול לזה שאולמרט נתן את תיק המשפטים לדניאל פרידמן", אמר והוסיף: "איך אומרים? 'לא חוזרים על טעות פעמיים'. אני לא מעלה על הדעת שראש הממשלה ייתן את התיק לחבר כנסת כל כך לעומתי לביהמ"ש העליון".

הפרשן אמנון אברמוביץ' הסכים עם דבריו של פלג וטען כי לוין "מגדף את מערכת המשפט". בהמשך הוסיף: "אגיד בצחוק, יריב לוין שר משפטים – אבל זה כבדיחה – פירושו עוד שנת מאסר לנתניהו".