גורמים משפטיים: "היועץ יילחם בנסיונות להעניק חסינות לנתניהו"

במשרד המשפטים הכחישו בתוקף כי היועמ"ש דיבר עם שקד על תיקי ראש הממשלה, והבהירו כי יציגו עמדה חד משמעית נגד חסינותו בוועדת הכנסת. "מדובר בקשקוש"

זמן צפייה: 00:52

במשרד המשפטים הכחישו היום (שלישי) בתוקף כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ושרת המשפטים, איילת שקד, דיברו ביניהם על תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. בקרבת היועמ"ש הבהירו כי "מדובר בקשקוש" ואף טענו כי מנדלבליט יילחם בניסיונות להעניק חסינות לנתניהו, וכי יתנגד להצעה על כך בוועדת הכנסת, אם תעלה. כמו כן, הבהירו כי אין בכוונתם להגן על בקשה כזו בבג"ץ.

בתוך כך, במפלגות המרכז והשמאל קראו היום לחקור את הדברים, בעקבות הפרסום אתמול ב"הארץ", אודות מתווכחים מטעמה שהציעו לאנשי ראש הממשלה את השפעתה על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי להשפיע על תיקיו של נתניהו אם יסכימו לצרפה לליכוד.

לעוד כתבות בנושא:

"הצעת שקד לנתניהו" לא מהווה בסיס לחקירה פלילית • פרשנות

שקד על "הצעת החסינות" לנתניהו: "מכפישים אותי, ניסיון חיסול"

שקד: "אין דבר כזה חסינות כוללת. אם ח"כ יבקש – נבחן פרטנית"

רה''מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה
רה''מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ אמר היום ב"לפני החדשות" כי "יש כאן דיל פוליטי מושחת שנוגע בראשי השלטון ובלב המערכת המשפטית. זו ממש רפובליקת בננות רקובה אם דבר כזה קרה".

אמש, כזכור, הכחישה ראש רשימת ימינה שקד את הדיווח ב"הארץ". לטענתה, מדובר "בניסיון חיסול, ניסיון להכפיש אותי", וכי אם נעשה דבר כזה הוא לא היה על דעתה.

על פי הפרסום, כזכור, שרת המשפטים לשעבר העבירה מסרים לראש הממשלה כי היא "שולטת במנדלבליט" וכי היא "תדאג לו לחסינות". הדיווח, על פי הכתבה ב"הארץ", מגובה בהקלטות, אלא ששקד כאמור הכחישה כל קשר לדברים וטענה כי לא ביקשה להעביר מסרים כאלה.

ביבי מנדלבליט
ביבי מנדלבליט | צילום: צילום מסך

בעקבות הפרסום, חברי "המחנה הדמוקרטי" יאיר גולן ויאיא פינק פנו למנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה נגד שקד בגין חשד להצעת שוחד, שיבוש הליכי משפט והפרת אמונים. "מסרים אלה מעלים את החשש כי שרה בכירה בישראל הופכת את משרדה וסמכויותיה לכלי במשא ומתן פוליטי ואופורטוניסטי אשר כל כולו נועד כדי למלט חשוד מאימת הדין".

סתיו שפיר תקפה את שקד וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "שרת משפטים לשעבר שמסרסרת ביועץ המשפטי לממשלה תמורת כיסא. מה שאנחנו רואים פה זה שוחד פוליטי, ומהשפלים שהיו. דיל המאה הוא דיל החסינות של ביבי".

לפני כשבועיים שקד התייחסה לחוק החסינות ואמרה כי "אם נגיע למצב שמישהו מחברי הכנסת יבקש חסינות נתייחס לאותו מקרה באופן ספציפי. אין דבר כזה מהלך חסינות כולל".