נשיא צרפת התעמת עם מאבטחים בירושלים: "צאו החוצה" • תיעוד

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה מקרון צועק על מאבטחי שב"כ ושוטרים, מפני שדרשו להיכנס עמו לכנסיית סנטה אנה שבירושלים, השייכת למסדר הנזירים הצרפתי. "אתם לא מכבדים את החוקים"

זמן צפייה: 00:42

פסגת המנהיגים בירושלים: נשיא צרפת, עמנואל מקרון, תועד היום (רביעי) בזמן שהתעמת עם מאבטחי שב"כ ושוטרים, מפני שדרשו להיכנס עמו לכנסיית כנסיית סנטה אנה בירושלים השייכת למסדר הנזירים הצרפתים.

בסרטון נראה הנשיא הצרפתי כשהוא צועק על המאבטחים לצאת החוצה מהמבנה וטען: "אתם לא מכבדים את החוקים". לטענת מקרון, אזור הכנסייה הוא שטח ריבוני צרפתי והוא רצה להיכנס רק עם מאבטחיו האישיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דנו באנטישמיות הגואה: רה"מ נפגש עם מקרון לקראת פורום השואה

גורם בקרמלין: פוטין ייפגש מחר עם אמה של נעמה יששכר

בכירים בבית הלבן: "נתנגד לסיפוח הבקעה טרם הצגת תוכנית השלום"

תיעוד העימות בין מקרון למאבטחים
תיעוד העימות בין מקרון למאבטחים | צילום: France Télévisions

לפני התקרית הצהיר מקרון: "אני לא בסכנה בפנים. הדברים צריכים לקרות ברוגע, אז אל תעשו דברים שהם פרובוקציה. אני נשיא הרפובליקה הצרפתית, אני מחליט".

אחרי האירוע אמר מקרון כי "כשהגעתי לכנסייה, שהיא שטח צרפתי, היה רגע של מתח בין צוותי הביטחון והייתי צריך לעשות שם סדר ולהסביר שוב את החוקים. האבטחה הישראלית עשתה עבודה מדהימה. זה לא היה מתוכן בכלל, חשבתי שהכל יקרה ברוגע. הרבה דברים קשורים לסוגיות הגבולות ואסור לחצות אותם".

בשב"כ טוענים כי על פי סיכום מוקדם, מקרון היה אמור להיכנס לכנסייה עם מאבטח שב"כ ישראלי אחד וכך אכן נעשה. ביציאה מהמבנה הנשיא הצרפתי לחץ יד לאנשי כוחות האבטחה לאות התנצלות. ובארגון הביטחון מגדירים את כל האירוע כאי הבנה.

"אתם עושים עבודה נהדרת בעיר ואני מכבד אתכם מאוד, אבל יש חוקים - כבדו אותם כפי שהם כבר עשרות שנים. הם לא השתנו איתי", אמר נשיא צרפת בסיום הסרטון. חשוב לציין כי באוקטובר 1996, בעת ביקורו של נשיא צרפת לשעבר ז'אק שיראק, גם נתפס בעדשת המצלמה עימות בין המנהיג הצרפתי לכוחות הביטחון הישראליים.

בתוך כך, נרשם היום אירוע מביך נוסף בזמן נחיתת נשיא ארגנטינה, אלברטו פרננדס, בארץ. שרת התרבות מירי רגב, שקיבלה את פניו בשדה התעופה, רשמה את שמו על ידה, כדי שלא תשכח אותו. הכתובת המטושטשת זוהתה באחד הצילומים מקבלת הפנים.

שמו של נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס על ידה של מירי רגב
שמו של נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס על ידה של מירי רגב | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מקרון. בשיחתם קרא נתניהו לעמיתו להצטרף ללחץ ולסנקציות נגד איראן. השניים שוחחו גם על המתיחות בגבול הצפוני ועל פרויקט הטילים המדויקים של חזבאללה, וכן על ההתפתחויות בלוב לאור המעורבות הטורקית במדינה.

"שיבחתי את עמנואל מקרון על עמידתו האיתנה נגד האנטישמיות שבאה לידי ביטוי, למשל, גם בביקורו כאן בירושלים", מסר ראש הממשלה בתום הפגישה. "קראתי לו גם לטפל בעניינו של הרוצח של שרה חלימי, וגם לפעול להסגרתו של רוצח שרצח יהודים בצרפת, שנמצא כעת ברמאללה וצריך להסגיר אותו לצרפת. הוא הבטיח לבדוק את שני הדברים הללו".